Gå til innhold

Warcraft Historie bøkene (9 Bøker)


Anbefalte innlegg

Hei, har lest masse positivt om Warcraft bøkene og tenkte jeg skulle kjøpe dem.

 

her er samlingen:

Day of the Dragon

Lord of the Clans

Last Guardian

 

Well of Eternity

Demon Soul

Sundering

 

Cycle of Hatred

 

Rise of the Horde

 

Tides of Darkness

 

Men jeg lurte på om dette er riktig rekkefølge å lese dem i?

og om dem er basert på hele warcraft historien eller om det starter fra warcraft 3.

 

Takker for alle svar og hvis jeg postet i feil forum så beklager jeg å håper at en mod vil flytte tråden uten for mye spetakkel :)

 

Fant nettop dette via google:

There are a lot of resources if you don't want to go back and play War 3 (though I recommend it if you ever get the inclination to.)

 

I'd start with The Day of the Dragon, Lord of the Clans and The Last Guardian. Then move on to the War of the Ancients Trilogy to get more of the background on the Burning Crusade and some of the key characters.

 

There is also the World of Warcraft site here with some information( including a timeline) for you and of course other websites that have some information you can look up.

 

We also have many people in the community here that are very adept at answering questions you may have about the lore and storyline for World of Warcraft.

Source/Kilde

 

(Jøss ser ut som det er en i Blizzard som postet det.)

 

Her er settingen til de forskjellige bøkene. (Timeline)

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er Historie bøker... men tror dette er helt feil sted... har postet det i Litteratur forumet isteden...

 

prøv heller ''world of warcraft'' (spille) forumet, selv om det ikke er ''riktig'' forum så er det mest warcraft fan der :/ ...

 

du sier det er mye posetiv om dem ?, har du lest noen ? ^^ (elsker warcraft historier/lore)

Lenke til kommentar
prøv heller ''world of warcraft'' (spille) forumet, selv om det ikke er ''riktig'' forum så er det mest warcraft fan der :/ ...

 

du sier det er mye posetiv om dem ?, har du lest noen ? ^^ (elsker warcraft historier/lore)

Dette er jo WoW spilleforumet er det ikke?

 

Har nettop kjøpt dem fordi jeg synes historien til Warcraft III var villt bra... Genial!

 

Så jeg bestemte meg for å kjøpe bøkene, dem kom i dag. har ikke begynt å lese dem. Derfor jeg lurer på hvilken bok jeg skal begynne med...

 

Har kommet frem til at Day of the dragon kom i 2001 (så noen datoer i boken) men er ikke 100% sikker på om dette stemmer... den kan jo ha blitt gitt ut på nytt.

 

Men jeg kjøpte også bøkene fordi jeg hørte mye skryt om dem.

Bare lurer hva er "lore"? er det bok av spillet? sånn Spill historien rett i boka?

Fant nettop noe i et blizz forum postet det på første post.. så går ut fra at jeg skal starte med Day of the dragon.

 

Add:

La nettop merke til at overskriften på dem 3 sist-utgitte bøkene heter World Of Warcraft istedenfor Warcraft som dem andre gjør

  • Cycle of Hatred
    Rise of the Horde
    Tides of Darkness

Og at Tides of Darkness er navnet på Warcraft 2 :)

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt dem fordi jeg synes historien til Warcraft III var villt bra... Genial!

 

Så jeg bestemte meg for å kjøpe bøkene, dem kom i dag. har ikke begynt å lese dem. Derfor jeg lurer på hvilken bok jeg skal begynne med...

 

Har kommet frem til at Day of the dragon kom i 2001 (så noen datoer i boken) men er ikke 100% sikker på om dette stemmer... den kan jo ha blitt gitt ut på nytt.

 

Men jeg kjøpte også bøkene fordi jeg hørte mye skryt om dem.

Bare lurer hva er "lore"? er det bok av spillet? sånn Spill historien rett i boka?

Fant nettop noe i et blizz forum postet det på første post.. så går ut fra at jeg skal starte med Day of the dragon.

 

Add:

La nettop merke til at overskriften på dem 3 sist-utgitte bøkene heter World Of Warcraft istedenfor Warcraft som dem andre gjør

  • Cycle of Hatred
    Rise of the Horde
    Tides of Darkness

Og at Tides of Darkness er navnet på Warcraft 2 :)

 

lore er ''historien'' OM warcraft, jeg er veldig interisert om hvordan naga ble naga, hvor alt kommer fra osv osv hvordan alt ble formet !

 

det du leser er antagelig historier fra/om en person, mens lore er ... vet ikke hva det heter men det er et overblikk !

 

DETTE er et utdrag fra loren som liger på www.worldofwarcraft.com

 

HER er hovedsiden over disse historiene

 

world of warcraft skriver loren vidre (de følger loren men kryddrer og skaper mer)

 

hvis du ikke leger merke til det når du går inn på http://www.worldofwarcraft.com/info/story/index.html så liger noen av disse bøkerne du har under ''novels''

 

Turak,

Warcraft fan ;)

Lenke til kommentar
lore er ''historien'' OM warcraft, jeg er veldig interisert om hvordan naga ble naga, hvor alt kommer fra osv osv hvordan alt ble formet !

 

det du leser er antagelig historier fra/om en person, mens lore er ... vet ikke hva det heter men det er et overblikk !

 

DETTE er et utdrag fra loren som liger på www.worldofwarcraft.com

 

HER er hovedsiden over disse historiene

 

world of warcraft skriver loren vidre (de følger loren men kryddrer og skaper mer)

 

hvis du ikke leger merke til det når du går inn på http://www.worldofwarcraft.com/info/story/index.html så liger noen av disse bøkerne du har under ''novels''

 

Turak,

Warcraft fan ;)

Oki, bøkene jeg har er mer en fortelling følger ikke bare en person tror jeg (Ikke WCIII heller) Men tar opp en historie.

Som han i blizzard sier:

I'd start with The Day of the Dragon, Lord of the Clans and The Last Guardian. Then move on to the War of the Ancients Trilogy to get more of the background on the Burning Crusade and some of the key characters.

(Er lore historiebøker du kan finne i spillet også?)

 

Jeg har to bøker til en dem som er der... som kom i 2007. tror jeg har rekkefølgen på alle bøkene nå ^^

 

Men er det noen her som har lest disse bøkene?

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar

jeg er antagelig den eneste i hele verden som har interese for dem, men hvis du ser deg litt rundt når du er instancer med bokhyller og/eller bøker strød utover gulvet kan du lese ''wow lore/historier''.

 

warcraft lore er rett og slett warcraft universet ... eller som ordboka mi vil ha det til ;):

Kunnskapen om warcraft !

 

skulle gjerne lest bøkene ... vet du hvor mye de koster sånn sirka pr ? ^^

 

 

PS. grunden til at de heter World Of Warcraft og ikke warcraft kan være at de har skrevet om historien litt.

 

men såklart, jeg har aldri lest dem ;) skal se om jeg finner noen utdrag

Lenke til kommentar
jeg er antagelig den eneste i hele verden som har interese for dem, men hvis du ser deg litt rundt når du er instancer med bokhyller og/eller bøker strød utover gulvet kan du lese ''wow lore/historier''.

 

warcraft lore er rett og slett warcraft universet ... eller som ordboka mi vil ha det til ;):

Kunnskapen om warcraft !

 

skulle gjerne lest bøkene ... vet du hvor mye de koster sånn sirka pr ? ^^

 

 

PS. grunden til at de heter World Of Warcraft og ikke warcraft kan være at de har skrevet om historien litt.

 

men såklart, jeg har aldri lest dem ;) skal se om jeg finner noen utdrag

Oki, Ja en bok koster 88 kroner fra outland.... jeg kjøpte alle bøkene fra outland.no for 499kroner... exklusiv Tegneserie trilogien.

2 dagers leveringstid. :thumbup:

(Outland er en butikk som selger altmulig sånn Manga og Fantasy stuff,

er en butikk på Oslo S vet jeg.)

 

Kommer nok til å lese lore selv... ser interessant ut det.

så du er nok ikke den eneste ;)

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar

Kan også finne disse bøkene hos play.com.

 

feks: Day of the Dragon - £4.99 (ca. 60 kr)

 

alt som kjøpes hos play.com har gratis frakt og er verdien på en item (bok, dvd, cd, spill, osv) under 200 kr så blir det heller ikke noe toll eller mva.

 

edit: Som Henning under har påpekt er det jo selvfølgelig ikke toll/mva på bøker, my bad...

Endret av Kristian A.G.
Lenke til kommentar

Svar jeg fikk i Litteratur forumet.. men poster det her siden det er her jeg har flest svar og lesere.

 

Tides of Darkness er historien som fortelles i Warcraft 2.

Rise of the Horde er teknisk sett oppfølgeren til Lord of the Clans (ie. før WC3).

Cycle of Hatred er, om man går ut i fra den interne kronologien i Warcraft, den nyeste historien, da den finner sted i mellom TFT og WoW. Ellers tror keg Sunwell-trilogien foregår omtrent samtidig, eventuelt litt før/senere. Den har i alle fall også handlingen lagt til de fire årene mellom TFT og WoW.

 

Jeg ville altså lest dem i rekkefølgen Tides of Darkness -> Rise of the Horde -> Cycle of Hatred.

 

Disse tre kan du gjerne også lese før hele War of the Ancients-trilogien, siden historien som fortelles der foregår post-Hyjal (men på grunn av tidsreiser osv. er handlingen lagt til ca. 10 000 år før Warcraft 1).

 

Så boken Tides of Darkness er Warcraft II Historien som bok?

Ville vært kjekt for har aldri spilt Warcraft II

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...