Gå til innhold

Samsung Armani


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prisen kommer jo bare på hva man sammenlikner det med. Kanskje en mobiltelefon med Armanis funksjoner egentlig koster 2.500 - 3.000 kroner. Da koster denne mobiltelefonen det dobbelte av hva den, i følge enkelte forubmbrukere, er verdt.

 

Kjøper du en dress det står Armani på, må du nok bla opp omtrent 10.000 kroner. Du kan også kjøpe en dress til 1.000 kroner. Nå er selvfølgelig Armanidressen av bedre kvalitet enn billigdressen, men nå står det vel i Amobils artikkel at mobiltelefonen er av svært god kvalitet også?

 

Til å være et moteprodukt er det overhode ikke ille å betale 6.000 kroner for en "funksjonsløs" mobiltelefon (sammenliknet med pris). Armani-merket koster mye penger, og det er tross alt noe av poenget med merket. Kjøper du Armani, Gucci, Prada, Dior osv., så er det dyrt. Det gjør at så mange ikke kjøper det, og du betaler med andre ord også for noe spesielt, ikke bare noe fint med god kvalitet. Jeg synes det er kjedelig at alle skal gå rundt med like mobiltelefoner, og det er jo enklte moibltelefoner "alle" har. For de som liker å skille seg ut - og selvfølgelig har lommebok til det - så kan Samsung P520 Armani være et alternativ, og jeg synes det blir feil å kritisere mobiltelefonen for prisen når dere er så trangsynte at dere ikke kan gjøre annet enn å sammenlikne spesifikasjoner (og et snev av brukervennlighet) med prisen.

 

For å si det veldig kort, det står GIORGIO ARMANI på mobiltelefonen, hadde dere virkelig forventet noe billig?

 

Helt enig i det du skriver her om merkenanvnet Giorgio Armani, men - og det er et stort men - amobil.no anmelder her mobiltelefonen Samsung P520 Armani. Ikke moteobjektet, der stiller den langt sterkere.

Lenke til kommentar

Det er forstålig, og mobiltelefonen har tross alt fått terningkast 2, noe jeg skal se meg enig i dersom denne dømmes som en mobiltelefon, og dersom Amobil.nos test viser helt riktig hvordan denne mobiltelefonen er. Men samtidig så er det svært få mobiltelefoner som er rettet mot alle typer kunder. Smarttelefoner blir jo testet som smarttelefoner, og ikke sammenliknet med "dumme" mobiltelefoner, så hvorfor skal egentlig denne mobiltelefonen sammenliknes med vanlige mobiltelefoner og ikke bare motetelefoner? Målgruppen for denne mobiltelefonen er moteinteresserte personer. Når en smarttelefon testes, tas det ikke hensyn til om den har store taster bestemor kan se lett, for smarttelefoner er rettet mot en målgruppe som setter funksjonalitet fremfor gigantiske taster og skjerm med gigantisk skrift. På samme måte er Armani-telefonen rettet mot de moteinteresserte, og det er faktisk de som kjøper denne mobiltelefonen.

 

Amobil.no tester jo mobiltelefoner for at folk skal få et innblikk i hvordan mobiltelefonene er, og da spesielt ved tanke på dem som vurderer å kjøpe dem. Jeg mener da at det bør legges mer vekt på design og utsende - og faktisk merkenavnet - ved tanke på at det er moteinteresserte personer som er målgruppen for denne mobiltelefonen.

 

Selvfølgelig tester Amobil.no mobiltelefonen, men de tester den for at folk skal vite hvordan mobiltelefonen er. Og dem som har mest nytte av denne testen, er de som skal kjøpe den, altså de moteinteresserte. Da er det kanskje greit å legge litt mer vekt på design o.l. i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

Godt poeng mtp vurdering i forhold til målgruppe, det tenkte jeg egentlig ikke på. Skjønt fremdeles må det grunnleggende være på plass, og med mindre amobil var uheldig med sitt testeksemplar er det jo ikke det når brukergrensesnittet er så håpløst som det virker her. Det var vel og den største negative siden ved telefonen sånn jeg leste testen.

 

Ut fra mariowings kommentar kan det jo se ut som nettopp amobil var uheldig, og da stiller jo saken seg annerledes. Telefonen ser fantastisk flott ut og utstyrspakken som følger med er veldig bra.

Lenke til kommentar

Det kunne nok vært lurt om Amobil.no fikk tilsendt et eksemplar til, for å dobbletsjekke skjermen. Jeg husker de testet Sony Ericsson W950i, og var svært skuffet over lyden. Mange var uenige i dette, og Amobil.no testet lyden på nok et eksemplar for å dobbeltsjekke lydkvaliteten. De burde kanskje ha gjort noe liknende med denne mobilen også?

 

Amobil.no tester jo mobiltelefonene minst én uke (hvis jeg ikke husker helt feil), så da blir man jo vant med skjermen. Jeg husker jeg hadde litt problemer med min LG KE850 Prada de to første dagene fordi det var uvant å bruke fingrene istedenfor penn på skjermen, men det gikk ikke mange dagene før jeg traff på riktige "taster". Så man skulle ikke tro det er det var p.g.a. at det er uvant at mobiltelefonen hadde problemer med skjermen. Weird ...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...