Gå til innhold

[LØST] Nå har jeg føkka opp oppløsningen *hjelp!*


Kuff1

Anbefalte innlegg

Jeg har en acer AL2017 , og jeg har alltid brukt 1400x1050 (tror jeg det var) oppløsning.

Men etter at jeg fiklet litt inne i ATI Catalyst Control Center har denne oppløsningen forsvunnet helt fra lista der men velger oppløsning.

Slik ser det ut nå: faenks8.jpg

Nå må jeg klare meg med 1360x1024, noe som er helt forferdelig.:(

 

Så kjære datagud, hvordan fikser jeg dette?

Endret av Diskusjon-Unit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
avinnstaller CCC med medfølgende ATI avinnstallerings fil, så at alle ATI relaterte programmer blir borte og innstaller på nytt igjen.

dette bør hjelpe.

 

lykke til

 

Lykke til ja :mad:

Jeg gjorde som du sa, og da ble programvaren til skjermkortet avinstallert i samme slengen.

Måtte bruke "Systemgjenoppretting" for å fikse det.

Lenke til kommentar

Er dette en bærbar?

 

last ned de nyeste driverne fra www.ati.com

og bruk DH mobility tool til å gjøre drivere kompatible.

 

Edit: Du må "installere" driverne når du har lastet dem ned. De pakker seg ut på C:/Ati

Så kommer det opp en melding om at de ikke er kompatible. Da bruker du mod tool.

 

Edit 2: Foreslår nye drivere fordi de du har fulgte sikkert med pcn. Like greit å installere de nyeste. Går vanligvis greit å installere over gamle.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
avinnstaller CCC med medfølgende ATI avinnstallerings fil, så at alle ATI relaterte programmer blir borte og innstaller på nytt igjen.

dette bør hjelpe.

 

lykke til

 

Lykke til ja :mad:

Jeg gjorde som du sa, og da ble programvaren til skjermkortet avinstallert i samme slengen.

Måtte bruke "Systemgjenoppretting" for å fikse det.

 

den skal avinnstalleres ! ( skjermkort driveren )

må ikke få panikk med de samme.

etterpå kan du innstallere alt på nytt.

jeg gjør dette hver gang det kommer en nye versjon.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gi F i hele greia og heller kjøpe meg en ny maskin, eller oppgradere innmaten i den gamle. Jeg har vurdert det en stund og har spart opp litt cash (ca 15 k).

Noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe?

Jeg vil ha det heftigste jeg kan få innenfor budsjettet mitt.

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å gi F i hele greia og heller kjøpe meg en ny maskin, eller oppgradere innmaten i den gamle. Jeg har vurdert det en stund og har spart opp litt cash (ca 15 k).

Noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe?

Jeg vil ha det heftigste jeg kan få innenfor budsjettet mitt.

 

jeg tror dette er en bedre forum for spørsmål om kjøp: Hjelp til kjøp og salg av PC

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

Lenke til kommentar
jeg tror dette er en bedre forum for spørsmål om kjøp: Hjelp til kjøp og salg av PC

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

 

 

Ja sant det. Jeg får prøve der :yes:

Men som en sist oppdatering ang problemet med oppløsningen. Vel, problemet er på mystisk vis løst.

Jeg fant original-CDen med drivere. Jeg installerte som bare det og re-starta maskinen uten at noe skjedde. MEN når jeg skrudde på nå nettopp var alt plutselig tilbake der det skulle være :w00t:

Lenke til kommentar

[quote name='Diskusjon-Unit' date='01/02-2008 : 15:00' post='10476148'

Men som en sist oppdatering ang problemet med oppløsningen. Vel, problemet er på mystisk vis løst.

Jeg fant original-CDen med drivere. Jeg installerte som bare det og re-starta maskinen uten at noe skjedde. MEN når jeg skrudde på nå nettopp var alt plutselig tilbake der det skulle være :w00t:

 

dette er en billigere løsning enn å kjøpe nytt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...