Gå til innhold

2 skjermer på stasjonær og laptop.


Anbefalte innlegg

Hallo, Jeg har akuratt kjøpt meg ny bærebar pc, og har jo en stasjonær fra før, med 1 skjerm seff...

 

Bare lurte på om noen kunne gi meg noe tips/hjelp om det er noe slags program eller noe som gjør at jeg kan flytte "stasjonær-musa" over til laptopen?

Endret av Hellcatcher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
realvnc ? eller bruk logmein.com

 

Fjernstyring av annen maskin via web løsning er vel ikke det som lønner seg når 2 maskiner står i samme lokal nettverk, som jeg antar at det gjør her.

 

RDP ( remote desktop protocol) er en bedre løsning da, men jrever kanskje litt mer.

 

1 - gå til: Start - programmer - tilbehør - kommunikasjon og RDP

 

Her får du laget et icon som du kan lagre på desktopen din, som kobler deg opp mot en annen maskin. Du må skrive inn ip adressen til maskinen du ønsker å styre. Også smart med fast ip adresse på denne maskinen, ellers slutter det å fungere etter en tid.

Mener også du må ha brukerkonto med passord pålogging på maskinen du vil fjernstyre.

 

2 - Dobbelt klikk iconet, skriv inn brukernavn og passord, logg på

 

OBS brannmurer på åpnes for RPD og maskinen på aktivere godkjenning av remote desktop user, eller noe sånt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Og man må ha Pro utgave av Vista eller XP for at det skal være tilgjengelig. :)

 

RealVNC er gratis og kjapt, men kan være litt "hazzle" å sette opp, spesielt om man skal ha tilgang på utsiden av nettverket (men det er også RDP). LogMeIn er veldig enkelt å sette opp, men kan være litt treigt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...