Gå til innhold

Defekt Logitech diNovo Edge?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ett Logitech diNovo Edge i bruk i hjemmekinoen min, og har så langt vært veldig fornøyd med dette. Men i den siste tiden har jeg fått mer og mer problemer med tastaturet, og jeg undres veldig om hva det kan skyldes. Poster derfor her, i håp om å få innspill om evt andre årsaker enn en eventuell defekt.

 

Symptomene er som følger (det er en syklus på dette, så jeg starter fra for meg logisk punkt):

 

1. Tastaturet med musepad fungerer perfekt - responsiv og presis.

2. Musepeker starter å "lagge", og dette tiltar. Ingen nevneverdig økt RAM/CPU bruk når dette skjer.

3. Tastaturet slutter å fungere - musepaden virker fremdeles.

4. Hele shiten er død.

5. Trykker reconnect på tastaturet, og den leter en stund inntil den igjen oppretter link med USB blåtann dingsen. (er jeg riktig uhelig må jeg resette også blåtanndingsen, ingen systematikk på dette punktet)

6. Tastaturet med musepad fungerer igjen perfekt - responsiv og presis.

 

Mellom hvert punkt kan det gå mellom 5 og 30 minutter.

 

Bruker forøvrig Vista(Home Premium), og har siste version av Logitechs programpakke for tastaturet installert.

 

Avstand fra USB blåtanndingsen og tastaturet er normal 2,5 meter med USB pinnen stående direkte i HKet (i baksiden av HTPCen som igjen står i ett møbel med god lufting). Det er nærliggende å tro at det er denne avstanden som er årsak, men det hele kan skje om jeg har tastaturet kloss intill også.

 

Noen som har noen tips om hva dette kan skyldes? evt hvordan jeg kan teste for å utelukke brukerfeil?

 

Håper på tilbakemeldinger :)

 

Hadde planer om å sende denne problemstillingen til leverandøren av tastaturet (netshop), men jeg greier altså ikke å finne info om hvem jeg skal kontakte. På deres "kontakt support" side er det kun en masse juridiske definisjoner. Skal ikke være enkelt lengre :)

 

Mvh

Wes

 

Edit: fant tilslutt en epostadresse hos netshop som virket riktig, og har send de en epost nå :)

Endret av Wes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...