Gå til innhold

Valg av alpinstøvel?


kevlar89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvor mye du står og hvilket nivå du er på og hvor mye du er villig til å betale.

 

Nordica B7 er en nybegynnerstøvel så vidt jeg husker. Dvs den er ganske myk. Står du litt agressivt, trenger du en stivere støvel slik at du får mer kontroll over skiene.

 

Jeg har også brede bein, og nå kjører jeg med Tecnica-tøvler (vento 10 Hiperfit). Er veldig fornøyd med de. Har hatt Nordica og Dalbello før. Kjøpte Tecnica-støvlene for to år siden, og jeg prøvde så og si alt av støvler før jeg valgte disse.

 

PS. ikke kjøp for store!!

 

(redigerte inn modellbetegnelsen)

Endret av stigga
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar:)

Vet du hvor de selges så jeg kunne prøvd de,,,tenkte å ta meg en dag å dra å prøve forskjelige støvler så jeg finner den perfekte;)

Fant en Tecnca 10 Ultrafit på oslosportslager.no,,,men det blir litt vanskelig å prøve noe i oslo siden jeg bor i trondheim!

Lenke til kommentar

Ellers så kan du blokke støvlene hvis de er for smale. Dette koster normalt 200kr

 

Å blokke støvler går ut på at man utvider et punkt på støvelen hvor det er trangt/vondt. Gjøres med varmepistol og blokkeutstyr. Iværtfall mye billigere enn å kjøpe nye.

 

Husk også at når man tester støvler i butikken kan det være stor forskjell fra i bakken. Har opplevd iværtfall tre ganger dette har skjedd. Var ikke noe problem, da jeg blokket støvlene etter foten min.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Hadde uansett tenkt å kjøpt nytt utstyr når "vår salget" kommer:p

Men skal tenke på dette med blokkering om skone jeg velger ikke er like gode i bakken som i butikken:)

 

Var å prøvd noen Lange conspet 75 eller noe slikt i dag,,,de virket gode!

Men jeg venter uansett til etter vinterferien i håp om salg:p

Lenke til kommentar
Hadde uansett tenkt å kjøpt nytt utstyr når "vår salget" kommer:p

Men skal tenke på dette med blokkering om skone jeg velger ikke er like gode i bakken som i butikken:)

 

Var å prøvd noen Lange conspet 75 eller noe slikt i dag,,,de virket gode!

Men jeg venter uansett til etter vinterferien i håp om salg:p

 

Smart...

 

Personlig har jeg måtte blokke støvlene mine de to gangene jeg har kjøpt Lange, gode ellers though.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...