Gå til innhold

Ekstra tillegg ved bestilling fra utlandet?


Anbefalte innlegg

God ettermiddag.

 

Jeg sitter her og lurer på om jeg skal kjøpe meg en laptop. Etter å ha kikket litt rundt på forskjellige sider har jeg funnet ut av priser fra f.ekz. Amazon er betraktelig billigere enn på norske nettbutikker i forhold til spesifikasjoner.

 

Hvilke ekstrautgifter må jeg regne med dersom jeg velger å bestille fra utlandet?

 

Dette er PC-en jeg har sett på: Laptop

 

Dette tilsvarer ca. 4100 norske kr.

 

simen2k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her blir det uansett 25% moms, samt fortollingsgebyr som varierer med tanke på hvordan varen leveres.

 

Jeg tror ikke det er toll på PC-er fra utlandet, men hvis noen skulle nevne at det er det, skal momsen regnes ut på grunnlag av vare inkl toll.

 

Med vareverdi menes også fraktkostnad, siden varens verdi er over 200.

Lenke til kommentar
Så til sammen kan jeg regne med at det kan komme på ca. 5500-6000 kr?

Hvor mye i frakt?

Det er jo en del bakdeler og.

Ikke norsk tastatur,veldig dyrt å sende den tilbake ved eventuell garanti rep.(1 års garanti)

Du har ikke 5 års reklamasjon.kanskje må du bytte strømforsyningen vist den ikke takler 230v med en billig overgang.

Hva koster tilsvarende i norge?

Endret av taz
Lenke til kommentar
Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.

 

Jaja, der har vi jo problemet løst anyways. Får se om jeg ikke finner noe knall på en av de norske nettbutikkene. Evt. Dell.

 

Ellers så klikka dataen min stygt i dag, så den kommer i blåskjerm uansett og jeg får ikke boota fra CD. Feilmeldingen som står i blåskjermen er: unmountable_boot_volume. Istedet for å lage en ny tråd kan jeg jo spørre om det er noen som kikker innom her som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Som dere fant ut så sliter du nok med å få bestilt diverse elektronikk fra store engelske og amerikanske nettbutikker. En av de enkleste måtene å gjøre dette på er å kjøpe fra en pålitelig selger på ebay da de sjelden har noe imot å sende varer ut av landet bare du kontakter de om det på forhånd. Når det gjelder såpass dyre varer på laptop så vil eg tro de kan bli stoppet i tollen og du må betale moms osv selv om pakken er merket med lavere verdi.

 

Angående problemet du nevner over her, simen2k, så høres det ut som det er problemer med harddisken din. Er du sikker på at du ikke får bootet fra cd? Gå inn i bios og sett cd-rom som første oppstartsvalg og prøv å kjør recoverykonsoll fra windows xp cd. Deretter kjører du chkdsk ved å skrive inn kommandoen:

chkdsk c: /r /p

deretter kan du eventuelt bruke kommandoen:

fixmbr

for å reparer oppstartssektor på disken (master boot record)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...