Boomerang Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg ble alltid kvalm før, men nå har jeg ingen problemer overhodet. Hva er det som gjør at noe blir dårlige mens andre ikke blir det? Og hvordan kan man kureres? Jeg ble "frisk", men vet ikke helt hva som skjedde. Det var en gradvis prosess.
J@cob Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Øvelse gjør mester, antar jeg. Leser som en gud nå, selv om jeg spydde som barn i bilen
Lolla Palooza Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Barn og unge blir sikkert lettere bilsyke, av en eller annen grunn? Jeg har inntrykk av at de fleste vokser av seg dette problemet, selv om det finnes dem som aldri kan lese i fart. Jeg kunne heller ikke lese i bilen da jeg var lita, men det er mange, mange år siden jeg har hatt problemer med det nå. Busslesing har alltid gått greit.
Axl91 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 jeg har aldri hatt problem med være bilsyk, jeg ser på film når vi kjører de svingete veiene fra østlandet til vestlandet(og det har jeg alltid gjort), men det er avhengig av at fattern kjører. Ligger vel i hvordan sjåførens sjørestil er. så lenge det holdes gjevnt tempo, og ikke bremses så mye før svingene så går det bra
Deleted__- Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir helt sanseløst kvalm av ALT jeg gjør i bil utenom å se på veien... Kan kanskje se bort i 10 sekunder (maksimalt altså) før jeg må se fremover igjen. Det er ganske kjedelig, men en vanesak. Så hvis jeg noen gang skal på roadtrip vil jeg helst være sjåfør.
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir blir kvalm om jeg leser mens man sitter på i en svingete vei, men en relativt rett strekning går fint.
Suburbian Hero Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir blir kvalm om jeg leser mens man sitter på i en svingete vei, men en relativt rett strekning går fint. Samme her. Holdt faktisk på å spy pga det en gang. Men vanligvis takler jeg lange bilturer...
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ja, det er bare å legge fra seg lesestoffet, se rett fram så blir man i god form rimelig fort!
knetrom Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ble kvalm bare jeg så ned da jeg var liten, men i tenårene en gang ga de seg. Nå blir jeg kvalm hvis jeg tenker "hey, da jeg var liten kunne jeg ikke lese så lenge som jeg har nå"..
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 kanskje det har noe med at når man er liten så er ikke balansevæsken/geleen i øret ferdig utviklet?
o0 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Barn og unge blir sikkert lettere bilsyke, av en eller annen grunn? Jeg har inntrykk av at de fleste vokser av seg dette problemet, selv om det finnes dem som aldri kan lese i fart. Jeg kunne heller ikke lese i bilen da jeg var lita, men det er mange, mange år siden jeg har hatt problemer med det nå. Busslesing har alltid gått greit. hmm jeg tenker på disse dvd spillerene folk kjøper til ungene for å få de til å holde kjeft... det ser jo ut til å gå bra, det har jeg hvertfall hørt fra folk som har det.
TheClown Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir ALDRI kvalm av å lese/gjøre noe annet rart i bilen. Egentlig sinnsykt kjekt. Søstra mi kan føle seg uvel dersom hun driver med andre ting enn å se på veien. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. Har heller aldri anerledes... (Satt og leste Ringenes Herre i bilen fr Oslo til Hønefoss en gang, det var skøy)
Cryflopp Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 prøver men blir som regel kvalm og må legge boken fra meg, dette gjelder hvertfall bil. har ikke prøvd på buss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå