Gå til innhold

Creative x-fi xtremegamer slutter å fungere når jeg skifter fra gamer mode


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har følgende i PC-en min:

 

Intel core2duo E8400 @ 3ghz

 

4gb corsair pc-6400

 

Asus p5k premium wifi-ap BLACK PEARL 18th anniversary

 

Og så har vi problemet: Creative x-fi xtremegamer

 

Jeg har lastet ned nyeste vista 64bit drivere fra creative sin hjemmeside.

 

Kjøpte dette kortet som demovare hos komplett.

 

Enkelte ganger får jeg bare lyden av at Vista starter opp, og etter det får jeg ikke lyd i det hele tatt, mens andre ganger virker det en stund, men så slutter den å fungere.

 

Dette kortet har 3 forskjellige moduser, og for å velge mellom den kreves en restart av datamaskinen, men når jeg prøver å bytte til noe annet enn "GAMER" mode så klikker det helt, da forsvinner lyden og jeg må installere driverne på nytt + restarte et par ganger.

 

Hva i allverden er det som forårsaker dette? Er det driverrelatert eller maskinvarerelatert?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke Creative Audio Console ?

 

Forresten, på oppsiden av lydkortet er det en masse "pigger" som er bøyde til sides, ser altså ut som om de som har hatt det før har prøvd/klart å delvis herpe kortet fysisk...

 

Det er vell ikke sånn det skal være vell? :dontgetit:

 

Så trodde jeg at jeg skulle spare penger med å kjøpe demovare :thumbdown: Kudos til Komplett for å teste demovarene sine..

 

Nå hakker lyden etter en stund med spilling, selv om jeg har en radial vifte som blåser rett mot lydkortet :no:

post-138782-1201478585_thumb.jpg

post-138782-1201478858_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du et Creative ikon i systemfeltet? Når du forandrer mode fra gamer til entertainment mode f.eks. ser du at det står entertainment mode neste gang du skal skifte mode? Hva med å prøve andre drivere, eventuelt de som fulgte med lydkortet hvis det fulgte med noe? Har samme kortet selv, fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...