Gå til innhold

Keywords i lightroom


Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om noen kunne forklare meg hvordan denne funksjonen brukes effektivt i lightroom. Er vant til og bruke Bridge, vet ikke hvordan den i lightroom er i forhold? Kan man bare ha ni nøkkelord i et sett f.eks? Må man merke bildene med nøkkelord først og så eksportere? Hadde blitt veldig glad hvis noen hadde giddet og skrive noen ord om dette, eller er det enklere og bruke bridge. Takker for hjelp :)

 

Mvh Gert A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere måter å gjøre det må.

Man kan legge til nøkkelord ved import, alle bildene som importeres i den gangen får da de samme nøkkelordene.

 

I Library:

Man kan lage til nøkkelord-sett som kan legges til bildet ved å velge det på hver enkelt.

 

Man kan legge inn nøkkelord på ett bilde, også bruke spray boksen til å 'male' på keywords på de bildene man vil, osv.

 

Man kan legge til keywords på ett bilde, så bruke 'sync' for å synkronisere keywords til alle merkede bilder.

 

Her er det mange muligheter. Du bør/må bare finne den som passer deg best. Selv bruker jeg keywords ved import, også legger jeg heller til ekstra keywords på enkelte bilder dersom det er noe 'spesiellt'.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...