Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Maskinen Fryser under Crysis.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har nettopp bygget min første pc. Den virker stort sett som den skal.

Men spiller jeg Crysis. Så fryser hele maskinen etter en stund !

Hardwaren er som følger.

Kabinett Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

Mist 500W- Aus p5N-sli? - Intel 6850 - 8800 gt - 4 giga (6400) ram.

Det er orginalt montert 2 vifter i kabinettet En bak. og en på venstre side sett fra fronten på Pc`en. Asus har ett overvåkingsprogram. Og det sier at hovedkortet er for varmt. Temperaturen på hovedkortet er ca 38 grader Når jeg sitter og gjør daglidagse gjøremål.Under spilling så blir det noen grader mer. Men ikke så voldsome temperaturstigninger 4-5 grader kanskje!

Lurer bare på om dette er skadelig. og om det er noe som kan gjøres med dette problemet?

På forhånd Takk.

Endret av Jollis
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjør opp spenningen på minnet ditt... funka for meg. Satt opp Volten fra 1,8 til 2,1

Tåler minnet det? Har ikke lyst å ødelegge minnet. Får gå inn på hjemmesiden til Geil og lese der.

Takk for tippset.

Skrevet (endret)
Kjør opp spenningen på minnet ditt... funka for meg. Satt opp Volten fra 1,8 til 2,1

Tåler minnet det? Har ikke lyst å ødelegge minnet. Får gå inn på hjemmesiden til Geil og lese der.

Takk for tippset.

skal ikke vere noe problem. hvis de kjennes varme kan du sette en vifte til å blåse over minne.

Endret av fdl
Skrevet

Takk for tippset.

skal ikke vere noe problem. hvis de kjennes varme kan du sette en vifte til å blåse over minne.

Ja men jeg tror ikke det er Minne som er problememet. Er nok hovedkortet som blir for varmt.

Får melding om det. Men 40 grader er da ikke så varmt?

Har to 120 mm, vifter i Maskinen en på siden og en som blåser ut bak. Prossesoren ligger Nå på 36 grader C Ifølge Pc Wizard - 2008.

Hva er egentlig en bra temp på Hovedkortet?

Skrevet (endret)

Takk for tippset.

Ja men jeg tror ikke det er Minne som er problememet. Er nok hovedkortet som blir for varmt.

Får melding om det. Men 40 grader er da ikke så varmt?

Har to 120 mm, vifter i Maskinen en på siden og en som blåser ut bak. Prossesoren ligger Nå på 36 grader C Ifølge Pc Wizard - 2008.

Hva er egentlig en bra temp på Hovedkortet?

Jepp oppdaterte Bios. Og nå er maskinen heldigvis stabil og fin. Virker som det ble feil temperaturopplysninger med den gamle biosen. Det kom diverse advasler som nå er helt borte og maskinen er helt normal nå. Må si jeg er kjempegodt fornøyd med dette oppsettet. Spesielt moro siden det er den første maskinen jeg har bygget selv. :thumbup:

Endret av Jollis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...