Gå til innhold

Ny bærbar datamaskin til kroner 18 000.


Legolin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heisann!

 

Jeg lurte på om noen kanskje kunne hjelpe meg. Jeg skal kjøpe meg en pc, den skal ikke være mindre enn 15,4".

 

Den skal brukes til gaming.

 

Håper på mange gode svar!

 

I Norge er markedet oversiktelig gitt:

På markedet:

XPS 1730 2x8700GT rundt 17k

Toshiba X200 2x8600GT rundt 15k

 

Kommende:

Asus G2 8700GT rundt 16k

HP Dragon 8800 GTS rundt 18k?

 

Alle burde duge, men XPS skal vel oppgraderes med 8800 GTX straks, hva den da vil koste er usikkert. Nå er den et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Hmm, ja, jeg tror kanskje jeg skal vente til 8800 kommer til DELL, men har du noen anelse om når?

 

Spekulasjonen går jo om nå februar. Et par uker er oppdateringen i dag, tilbudene på XPS går jo ut 30.01 så er det lov å håpe på noe spennende dagen etter? Jeg sliter med å bestemme meg, jeg synes SLi er litt kult og nåværende kort pumper ut bra score, men GTX virker jo fullstendig overlegenet. Dog, men kupong og dagens tilbud får man en fullspecet 1730 får under 17k, det er billig.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg venter til jeg kan få ett 8800 i maskinen, men er det ingen som har noen anelse om pris?

 

hvis den koster mer en 25 000 kr. så tror jeg jeg kommer til å kjøpe en alienware istedenfor.

 

Pris er vanskelig å si, men de ligger vel på rundt 450 $ tror jeg. Nå er det jo to 8700 GT kort så at to slike skal være særlig mye billigere kan jeg vanskelig tro. Men, så var det hypen med 8800 GTX og eneste tilbyder i Norge da..

 

Hva har Alienware? Dårligere prosessorer? Se heller på Rock, de har i det minste gode priser og bra kasse. Men, jeg tror ikke man skal undervurdere disse to 8700 GT kortene som sagt.

Lenke til kommentar

Heisann! Hvorfor bruke 18000kr, når du kan få en bærbar som går rundgang rundt de fleste "high end" bærbare pcer pr idag til LANGT under det halve?

 

kom over denne Gateway P-6831FX laptopen tidligere idag

 

specs :

 

Intel Core 2 Duo 5450 CPU 1.67 GHz

3 GB DDR2 RAM

250 GB HDD 5400 rpm

Nvidia GeForce 8800M GTS 512 MB GDDR3

17" 1280x800 display

Windows Vista Home Premium

 

Denne koster 1350$ ~ under 7400kr

 

her har du noen brukeromtaler :

 

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4208

 

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...9#productdetail

 

den kjøpes fra best buy i usa :

 

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...9#productdetail

 

denne kan også selfølgelig oppgraderes til penryn cpu , og kjappere ram ;)

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar

det var jo no søppel av en cpu da.. og latterlig lav oppløsning til en 17" å være(1280*800, ikke 1440*900 som du skriver!).. 1350$ er nå ca 8000kr..+moms= 10k.. +frakt, noe som helt sikkert vil koste et sted mellom 600 og 1000kr.. og opp til 512mb skjermkortminne, hvor mye er dedikert?

 

Og det kjipeste med å handle fra USA er jo seff at man må sende alt tilbake til USA hvis noe skulle gå galt, og håpe på at det ikke tar flere måneder før du ser den igjen!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

det var jo no søppel av en cpu da..

 

vel.. den gjør no helt sikkert jobben den også.. og som jeg skrev, den er oppgraderbar

 

og latterlig lav oppløsning til en 17" å være(1280*800, ikke 1440*900 som du skriver!)..

 

ja, det kan så være... beklager den skriveleifen , men faktum er

at du finner INGEN med samme spesifikasjoner til pris i nærheten engang.

 

 

1350$ er nå ca 8000kr...

 

 

eeh,,, javell, makan til tullsnakk skal du lete lenge etter : akkurat nå koster 1 US dollar 5,425 ... 5,425 * 1350 = 7323,75 , og det er LANGT unna 8000kr.

 

 

noe som helt sikkert vil koste et sted mellom 600 og 1000kr..

 

tror *jetpack* tar 700kr

 

og opp til 512mb skjermkortminne, hvor mye er dedikert?

 

denne 8800M GTS har 512MB RAM.

 

 

Og det kjipeste med å handle fra USA er jo seff at man må sende alt tilbake til USA hvis noe skulle gå galt, og håpe på at det ikke tar flere måneder før du ser den igjen!

 

... ja.. om ikke fler år .... hahaha huff...

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar

Ja, det er ofte det som er problemet!

 

Men synes ikke at den så noe bra ut. Greit at den har ett 8800, men den cpu-en er bare søppel, og hvis jeg skal bestille fra USA. Så kommer det til å bli Alienware. Siden jeg da tror at jeg kan sende den til enten uk eller sverige hvis noe går galt. Hvis ikke dette lar seg gjøre, så blir det beklageligvis en Dell XPS.

 

Rock så fristende ut, men det er jo så sinnssykt dyrt å bestille fra UK.

Lenke til kommentar
Ja, det er ofte det som er problemet!

 

Men synes ikke at den så noe bra ut. Greit at den har ett 8800, men den cpu-en er bare søppel, og hvis jeg skal bestille fra USA. Så kommer det til å bli Alienware. Siden jeg da tror at jeg kan sende den til enten uk eller sverige hvis noe går galt. Hvis ikke dette lar seg gjøre, så blir det beklageligvis en Dell XPS.

 

Rock så fristende ut, men det er jo så sinnssykt dyrt å bestille fra UK.

 

Øh, Alienware må du da også vitterlig bestille fra UK? Husk, tastatur blir engelsk, samme med evt strømforsyning. På Rock kan du velge over til dansk tastatur, europeisk strømforsyning, de har de nyeste Penryn prosessorene og scorer max på alt av kundeservice og tilfredshet. Eneste grunn til at jeg ikke bestiller Rock er at de har for små harddisker. Xtreme 770 er dog en fantastisk maskin. Skjønner ikke hva du synes er så bra med Alienware?

Lenke til kommentar
De er kjente, har gode maskiner, så hvis det skulle bli noen problemer så er de redde for sitt rykte.

 

Har du en rock da?

 

Men tror du det er noen måter jeg kan få dem billigere inn i Norge?

 

Siden jeg ikke har særlig lyst til å betale 5000 kroner i mva..

 

Vel, kjøper du en maskin i Norge har du jo allerede betalt mva inn så jeg ser ikke forskjellen. Nei, har ikke Rock, men har snakket med de og diskutert mye om merket i andre forum og lest det som er av reviews. Og de er bra! SOm sagt, hadde de hatt noe mer enn en 200 GB 7200 disk hadde jeg kjøpt uten å nøle. Nordisk tastatur er et must.

 

Jeg vil helst ha Rock, men det blir nok XPS.

Lenke til kommentar
Det er jo slik jeg tenker også! Siden XPS er dell så går det kjapt og enkelt å levere den inn. Men er det noen andre gode alternativer?

 

Jeg har muligheten til å bestille til Sverige, men er det noen fordeler da?

 

Neppe, Sverige er generelt dyrere på forbrukerelektronikk og så må det jo tolles inn.. mer eller mindre :)

 

Dell maskinen er nok bra, alternativet er HDX Dragon når den kommer med 8800 GTS, men om det egentlig er noe særlig bedre enn 8700 SLi nå som driverne er der de skal være er jeg usikker på. Personlig har jeg litt sansen for to grafikkort :)

Lenke til kommentar

Men 8800 scorer jo bedre på alle tester som jeg har sett på, men jeg skal se hva jeg velger..

 

Tror du Dell kommer til å lansere 8800 om en måned kanskje?

 

Eller tror du jeg må vente lengre?

 

Jeg skal nemlig sende inn min gamle pc, som det har vært ufattelig mye feil med. Så skal jeg da bruke angreretten min. Når jeg da får den tilbake fra reparasjon.

Lenke til kommentar
Men 8800 scorer jo bedre på alle tester som jeg har sett på, men jeg skal se hva jeg velger..

 

Tror du Dell kommer til å lansere 8800 om en måned kanskje?

 

Eller tror du jeg må vente lengre?

 

Jeg skal nemlig sende inn min gamle pc, som det har vært ufattelig mye feil med. Så skal jeg da bruke angreretten min. Når jeg da får den tilbake fra reparasjon.

 

Leste på et annet forum at en kar hadde fått svar fra Dell support på at de lanserer i februar. Gjør de ikke det taper de jo totalt på alle de store markedene så jeg tror nesten det må komme. Min Toshiba holder koken litt til og siden vi pusser opp nå er det ikke så farlig, men en 1730 til 16 500, jeg tror nesten ikke at et 8800 GTS til x-antall tusen er verdt det. Mistenker at det blir mindre tid til spill uansett fremover.

Lenke til kommentar

Hm, jeg skal nå se. Hvis jeg får tilbake pengene mine fra Multicom, og det da har blitt lansert ett 8800 så tror jeg nesten jeg bare MÅ ha det..

 

Men vi får da se, hvis ikke så er det vell ikke så ille med 2 8700?

 

Er det noen som har det? Og om de kanskje kan si meg hva slags grafikk dere gamer Crysis og CoD4 på? Og da selvfølgelig FPS ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...