Gå til innhold

E8400, Høy temperatur? :/


jimca2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører du på stock frekvens? I så fall hørtes det ekstremt ut, ut i fra temperaturene jeg ellers har sett av denne CPUen. Boxed kjøleren til E8400 skal vel også holde til en god del klokking. Leser om folk som klaret rundt 4 GHz med den.

 

Sikker på at du har montert den riktig?

Lenke til kommentar
Kjører du på stock frekvens? I så fall hørtes det ekstremt ut, ut i fra temperaturene jeg ellers har sett av denne CPUen. Boxed kjøleren til E8400 skal vel også holde til en god del klokking. Leser om folk som klaret rundt 4 GHz med den.

 

Sikker på at du har montert den riktig?

 

Jeg vet! Det både virker og føles som helt ufattelig mye ut. kjøleren sitter riktig på den. jeg skjønner ikke dette.. :/ Vil nesten ikke ha PC-en på stort lengre. kjører stock frekvenser ja.

Endret av jimca2
Lenke til kommentar

Har du dårlig luftsirkulasjon i kabinettet og mange andre ting som utvikler varme?

Sett på Prime noen minutter. Åpne PCen og kjenn på kjøleribba. Du kjenner lett om den er 65 eller 40 grader.

Det kan tenkes at sensorene måler feil, eller at hovedkortet ditt raporterer feil temperaturer.

Lenke til kommentar
Har du dårlig luftsirkulasjon i kabinettet og mange andre ting som utvikler varme?

Sett på Prime noen minutter. Åpne PCen og kjenn på kjøleribba. Du kjenner lett om den er 65 eller 40 grader.

Det kan tenkes at sensorene måler feil, eller at hovedkortet ditt raporterer feil temperaturer.

 

Ja, det kan tenkes. Men om det virkelig er så varmt må jeg få gjort noe. Skal se etter nå om IHS er skjev og dobbeltsjekke monteringen av vifta etterpå.

Lenke til kommentar
Gjør det. Du kan også prøve å ta av metallramma som holder CPU til sokkelen. CPU-kjøleren vil gjøre jobben med å holde den på plass. Det er nok neppe noen løsning på problemet ditt, men kan hjelpe deg til å få litt hyggeligere temperaturer.

 

All form for montering er i skjønneste orden. Samme temperaturer som sit, nå med artic cooling 5 kjølepasta!

Tror ikke disse målingene er rett jeg?

Lenke til kommentar
Du har ikke tilfeldigvis et Asus P5B (Deluxe)? Har samme problem, både på E8400 og den gamle E6400 jeg hadde. Tempen spretter opp til 60-70 ved load.

 

Nei, men det er et Asus p5n-t Deluxe Nforce 780 jeg bruker. Vet du hva problemet er kanskje? :)

 

Et par BIOS'er på P5B'et hadde et valg om PECI inne på CPU settings, når jeg enablet den, falt tempen ca 20 grader, både på idle og load. dessverre ble den fjernet på biosen som støttet for 45nm prosessorer. Sjekk om du har mulighet for PECI

Lenke til kommentar
men er kjøleribba brenne-seg-på-fingra-varm når du tar på den under load? hvis Everest sier 65grader og ribba ikke er varm er det noe galt.

og har du tatt på forsiktige små mengder arcticsilver, eller er "jo mer jo bedre"-prinsippet fulgt?

 

Jeg har tatt på akkurat så mye som det skal være.

 

 

men er kjøleribba brenne-seg-på-fingra-varm når du tar på den under load? hvis Everest sier 65grader og ribba ikke er varm er det noe galt.

og har du tatt på forsiktige små mengder arcticsilver, eller er "jo mer jo bedre"-prinsippet fulgt?

 

Ribba er ikke akkurat kald for å si det sånn under idle heller ... har jeg fått en ødelagt CPU kanskje?

Lenke til kommentar

Hallo..

 

Jeg har just fått ny pc der jeg har skaffet meg en E8400 med ett abit ip35 pro..

 

Når jeg sjekker cpu temp i bios under oppstart er den rundt 50-60grader...

 

Med coretemp programmet dere pratet om i win er den på 60grader ca...

 

Og med ett annet program jeg har prøvd er de på ca 90grader..(HWmonitor)

 

Og med det programmet som fulgte med HK er cpu temp på ca 30grader...

 

 

btw jeg har kjent på kjøleribba og den er ikke varm i det hele tatt..!

 

(Sikkert ikke en nyttig tråd, men kanskje noe har opplevd det samme? hehe)

 

Daniel

Endret av daniel84
Lenke til kommentar
Hallo..

 

Jeg har just fått ny pc der jeg har skaffet meg en E8400 med ett abit ip35 pro..

 

Når jeg sjekker cpu temp i bios under oppstart er den rundt 50-60grader...

 

Med coretemp programmet dere pratet om i win er den på 60grader ca...

 

Og med ett annet program jeg har prøvd er de på ca 90grader..(HWmonitor)

 

Og med det programmet som fulgte med HK er cpu temp på ca 30grader...

 

 

btw jeg har kjent på kjøleribba og den er ikke varm i det hele tatt..!

 

(Sikkert ikke en nyttig tråd, men kanskje noe har opplevd det samme? hehe)

 

Daniel

 

Da har du samme problemet som meg, tydeligvis :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...