dreadlord531 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hei! Jeg driver for tiden og skriver en liten historie jeg har funnet på. Den er ikke ferdig, jeg har ikke hatt så mye tid til og skrive. Jeg legger den ved her, kom gjerne med kritikk og forslag til hvordan det skal fortsette og navn til historien (har ikke funnet på det enda ) Hvis dere ikke gidder og laste den ned, eller ikke har word så legger jeg teksten i en spoiler her. Kapittel.1 Brevet Varian Wrynn sov i tårnet sitt. Varian Wrynn var ikke en helt vanlig mann. Han var konge over byen Stormwind. Stormwind var en av de store byene i verdenen Azeroth og i kontinentet Eastern Kingdoms. Varian Wrynn var en edel mann, han var både klok og sterk. Det var ikke lenge siden han hadde kommet hjem til Stormwind. Han hadde blitt kidnappet av et broderskap kalt ”The Defias Brotherhood”. Han hadde vært på vei til et diplomatisk møte da han ble kidnappet. Guvernøren i Stormwind, Bolvar Fordragon, hadde sendt ut en ekspedisjon for å lete etter ham. De fant ham ikke før etter et år. Mens han var borte, hadde guvernøren styrt over Stormwind. Det var bare et par måneder siden han hadde kommet hjem igjen. Plutselig våknet Varian, han hørte noe hakke på vinduet. Det var en diger sort ravn med en pil i ryggen. Han åpnet vinduet og slapp ravnen inn. Plutselig transformerte ravnen seg til en druide, en nattalv som hadde evnen til å transformere seg til dyr. Varian tilkalte noen tjenere, nattalven trengte pleie. Hun var dypt skadet. Hun tok fram et brev fra den lille posen hun hadde rundt halsen før tjenerene tok henne med seg på en båre. Varian tok brevet. Brevet var til han. Varian begynte leste brevet. Kjære Varian Wrynn! Det er ikke lenge siden jeg fikk høre at du hadde kommet tilbake etter at du var kidnappet av Defias. Jeg ble glad da jeg hørte det. Jeg har ikke hatt anledning til å komme og besøke deg i Stormwing p.g.a av alle de nylige angrepene på “The Dark Portal”. Jeg er redd jeg må dynke deg ned til føttene med dårlige nyheter. Vi har mistet altfor mange her borte på portalen nå. Vi har spurt om hjep fra Shattrat, men de har falt, etter de ble smittet av den dødelige pesten. Og da angrep “The Burning Legion” for fullt. Vi ber dere sende styrker til portalen. Om noen uker, kanskje dager er vi alle sammen døde, hvis vi ikke får hjelp! Hilsen, din venn Throm Ironfeather Throm var en gammel krigveteran som hadde kjempet i den tredje store krigen i Azeroth’s historie. Varian kjente ham veldig godt, han hadde kjempet mange slag med Throm. Throm var stasjonert ved ”The Dark Portal” i Outland. I løpet av den siste måneden hadde Varian fått høre om alt som hadde skjedd mens han var borte. Den verste nyheten var at portalen til ”Outland” var igjen åpnet. Han var nødt til å få sendt soldater nedover til Outland, men det var også krise lenger nord. Aktiviten i Nothrend hadde økt voldsomt de siste månedene. Han måtte tilkalle til et rådmøte. Kapittel. 2 Møtet Varian satt på en stol i tårnet sitt og tenkte mens han hadde et kart med miniatyr bataljoner foran seg. Han hadde fått noen gnomer til å tilkalle Stormwind og resten av Alliansens ledere til et rådsmøte i tårnet sitt. De kunne være her når som helst. Han gikk ned til rådsrommet, det var stille, stille som døden. Plutselig falt Varian overende. Det føltes som han var i fremtiden. Han så stormwind. Stormwind i grus og ”The Burning Legion”. Han våknet av en bøtte med vann over seg. Gnomen Gnogsar sto foran han. ”Beklager deres majestet, du hadde besvimt” sa Olnik. ”Takk, det var bra du gjorde det. Jeg så en visjon, jeg så Stormwind i grus” ”Offda, da er det nok best dere sender ned noen soldater til Outland da så det ikke skjer”, sa Gnogsar. ”Hei , hvordan vet du det?” ”Jeg har ører deres majestet” Gnogsar blunket og bukket før han gikk ut. Varian så at han hadde satt opp et par portaler. Varian så ut av vinduet, der kom Generalen i Stormwind, Marcus Jonathan, i full gallop på hesten sin. Like etter kom Guvernøren Bolvar Fordragon fulgt av Grand Admiral Jes-Theret, Erkebiskop Benedictus, Major Mattingly, Major Samuelsen og de snobbete herrene av ”The Noble House of Stormwind” Count Remmington Ridgewell og Lord Baurles K. Wishock. De ble ført inn i rådshallen av Gnogsar og resten av gnomene. Det kom et plop fra en av portalene, der kom Magni Bronzebeard, kongen av dvergene . Rett etter kom ”High thinker” Mekkartorque, gnomenes leder . Litt senere kom edle Tyrande Whisperwind, Nattalvenes fryktfulle dronning og Draeneienes, vise profet Velen. Draeneiene var nylig blitt med i alliansen, de hadde krashlandet i Kalimdor, i nærheten av Darnassus. ”Da er vi alle ” sa Varian ”Jeg har en fryktelig beskjed” Varian sukket, og fortalte om hva som hadde skjedd. Alle så forskrekket ut. ”Så defor, må vi sende så mange bataljoner vi kan ned til Outland” sa Wrynn ”Ærede konge, vi har ikke soldater til det, nesten alle våre soldater er i kamp mot ”The Scourge” som angriper i nord, vi har ikke råd til å sende flere soldater ned dit” sa Jonathan ”Han har rett” sa Bolvar, Jes-Theret, Magni og de to majorene mens de så skeptisk på Varian. ” Jeg er klar over det, men vi kan ikke miste kontrollen over Outland, hvis portalen går tapt, så kommer legionen inn i Azeroth, men vi kan heller ikke risikere at ”The Scourge” kommer” , svarte Varian. ”Vi kunne alliere oss med Horden, som i gamle dager?” sa Tyrande forsiktig. ”HORDEN” skrek Magni, Bolvar, Mattingly, Samuelsen, Benedictus, Remminton og Baurles , og så forskrekket på Tyrande. ”Det er den eneste muligheten, mine barn” sa Velen rolig. ”Horden er noen barbariske idioter” sa Mattingly, han skalv i stemmen, Varian visste godt at foreldrene hans hadde blitt drept uten grunn av Orker. Benedictus reiste seg og sa: ”Vi kan ikke la hedninger komme og smitte oss” . ”Det er vår eneste mulighet”sa Tyrande, hun reiste seg også, hun virket irritert. ”Horden er vel sikkert ikke så ille de, de har jo ikke gjort så mye vondt mot oss” sa Mekkartorque med sin pipestemme. Alle untatt Velen og Varian, reiste seg og begynte og krangle. Plutselig slo lynet ned utenfor, og dog de tiet. Velen reiste seg og talte ”Lynet var et tegn, gudene er sinte på oss, vi har ikke tid til å krangle, Varian burde ta avgjørelsen, han er alliansens leder”. ”Vi er NØDT til å prøve og alliere oss med Horden , de som går meg imot kan komme seg vekk herifra!” sa Varian bestemt. Alle tiet, når Varian hadde talt, det var ingen vits å protestere. ”Jeg drar til Ogrimmar i morgen, jeg vil ha med meg Tyrande, Jes-Theret og Magni, sa Varian. ”Noen andre som melder seg frivillige” ”Jeg, JEG” sa Mekkartorque. ”Da er det bestemt. Møtet er hevet” sa Varian til slutt Kapittel. 3 Reisen til Menethil Varian fikk ikke sove den natten. Han hadde tenkt på Anduin, hans sønn. Nå var han nødt til å forlate han enda en gang. Men han måtte dra, han måtte gjøre en konges plikt. De hadde planlagt å dra klokken fem den morgenen. Varian sto opp da klokken nærmet seg fem og gikk ned i gildehallen. Han så den snille gnomen Gnogsar løpe rundt mens han snakket med andre gnomer, de så stresset ut. ”Gnogsar, ?”, sa Wrynn. ”Ja, deres majestet” sa Gnogsar. ”Er alt i orden med portalene, ?” ,sa Wrynn. ”Nei, dess-verre, det har vært en lekkasje i systemet, noen fra innsiden har infiltrert portal-nettet med et ødeleggende virus”. Han virket redd. ”Dette er det verste som kunne skjedd akkurat nå, hvor lang tid vil det ta å fikse det ?” sa Wrynn. ”Like lang tid som det ville tatt å ridd til Ogrimmar dessverre” sa Gnogsar. Gnogsar gikk ned på kne. ”Deres majestet, værsåsnill, ikke straff meg” ”Ta det rolig, ta det rolig. Du har vært trofast mot meg lenge, jeg dreper ikke min venn”, svarte Varian. ”Takk, takk edle konge” sa Gnogsar å begynte og kysse hendene til Varian. Varian gikk ut til stallen. ”Pokker ta”, Varian tenkte seg om, han visste at den siste båten fra Menethil gikk like før solnedgang. Det jobbet en stallgutt i stallen som måkte møkk. ”Lindsor, gjør i stand de raskeste hestene”, sa Varian til stallgutten. ”NÅ”. ”Skal bli sir” svarte Lindsor. En time senere red Varian i spissen for et følge på femten ledere, offiserer, diplomater, rådgiver og livvakter, samt den flinkeste sjøfareren han kjente, Grand Admiral Jes-Theret. Bak han red Tyrande på sin flotte Nightsaber, en stor tiger, kraftig nok til å bære en nattalv. Ved siden av red Bronzebeard på sin stolte og juvelbelagte Ram, en kjempegeit som dvergene ofte brukte. Mekkartorque prøvde å holde følge med dem på sitt mekaniske ridedyr. De var på vei til Menethil, det eneste stedet hvor båtene gikk til Theramore, der Jaina Proudmore hersket. En av de beste magikerene i Azeroth. Hun hadde slåss i den tredje krigen sammen med Thrall. Fra Menethil skulle de tå båten til Theramore, og få med seg Jaina. De nærmet seg Menethil like før solnedgang. De så skipet de skulle ta, seilene vaiet i vinden, men det var ikke Menethils flagg på skipet, det var et piratflagg. Varian ble skeptisk. Kunne Menethil ha blitt overtatt av pirater?. ”Jes-Theret ta med deg en liten gruppe på fem og se om alt er i orden der nede, det er noe som foregår der” sa Varian. ”Forstått!” sa Jes-Theret. Varian og de andre slo seg ned på en liten fjellhylle ovenfor Menethil. Det tok en time før Jes-Theret og gruppen hennes kom tilbake. ”Status?” sa Varian. Jes-Theret så dyster ut. Mennene som hadde blitt med Jes-Theret pustet tungt, det var tydelig at Jes-Theret var i bedre form enn dem. ”Pirater. Pirater har tatt over Menethil Harbor, de har drept og herjet”. Warcraft_Historie.doc Endret 9. mai 2008 av Glaurung
storken Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Sluttet å lese akkurat her: Han opnet brevet Han åpnet. Hater når norsk språk blir uttynna med engelsk. fail.
Poor Leno Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Nå er jo ikke det et engelsk-ord heller, da? Det er vel heller "åpnet" skrevet feil!
Gjest medlem-77217 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Så bort ifra den feilen storken påpekte, men sluttet å lese på neste setning. Stormcrowen var skadet, den hadde 1 pil i ryggen, den falt inn i tårnet og ble transformert en gang til den kjente druiden og budbringeren Elanoris Ligthmoon, hun slengte et brev til han og besvimte med en gang Newsflash: Det er lov å bruke punktum.
squonk Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 He is gonna open the letter He is opening the letter He has opnet the letter Hihi..^^
Poor Leno Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Så bort ifra den feilen storken påpekte, men sluttet å lese på neste setning. Stormcrowen var skadet, den hadde 1 pil i ryggen, den falt inn i tårnet og ble transformert en gang til den kjente druiden og budbringeren Elanoris Ligthmoon, hun slengte et brev til han og besvimte med en gang Newsflash: Det er lov å bruke punktum. Det kalles modernisme...
Gjest medlem-77217 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Så bort ifra den feilen storken påpekte, men sluttet å lese på neste setning. Stormcrowen var skadet, den hadde 1 pil i ryggen, den falt inn i tårnet og ble transformert en gang til den kjente druiden og budbringeren Elanoris Ligthmoon, hun slengte et brev til han og besvimte med en gang Newsflash: Det er lov å bruke punktum. Det kalles modernisme... Det kalles dysleksi.
DisplayName123 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Den historien var av samme kvalitet som de stilene man skriver i 4. klasse. Dårlige ordvalg, elendige formuleringer og stort sett dårlig grammatikk. Alt for mye dialog også i mine øyne. Beklager å si det, men forfatter-talent har du overhodet ikke. Et annet tips kan være å endre skrifttype. Den du bruker nå er grusom og gjør det vanskelig å lese. Edit: Bedre nå? Endret 24. januar 2008 av Inxs
Christeven Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Sluttet å lese akkurat her: Han opnet brevet Han åpnet. Hater når norsk språk blir uttynna med engelsk. fail. er skrivefeil i alle bøker, om du slutter å lese en bok hver gang du finner en skrivefeil så lykke til videre...
alright Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 De fleste bøker er korrekturlest og har _lite_ skrivefeil.
Christeven Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 De fleste bøker er korrekturlest og har _lite_ skrivefeil. poenget var at han skrev han sluttet å lese DER! som er første avsnitt, fjerde setning..
Bear^ Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Viste dere at H.C Andersen led av dysleksi og alt han skrev måtte korrekturleses og var full av skrivefeil?
dreadlord531 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jaja, jeg vet faktisk at jeg har en del skrivefeil. Men jeg lider ikke av dysleksi. Og det med "opnet" må være en feil jeg overså, det er over et år siden jeg skrev det første siden. Jeg skriver vanligvis norsk. Den historien var av samme kvalitet som de stilene man skriver i 8. klasse*. Dårlige ordvalg, elendige formuleringer og stort sett dårlig grammatikk. Alt for mye dialog også i mine øyne. Beklager å si det, men forfatter-talent har du overhodet ikke. Et annet tips kan være å endre skrifttype*. Den du bruker nå er grusom og gjør det vanskelig å lese. * Jeg går i 7. klasse, så det er jo ikke så rart du sammenligner den med en stil man skriver i 8.klasse. Jeg vet ikke om du skrev så mye bedre når du var 12 !? *Du kunne jo endret skrifttype selv da hvis du synes den er så fæl.. Endret 24. januar 2008 av Glaurung
DisplayName123 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 * Jeg går i 7. klasse, så det er jo ikke så rart du sammenligner den med en stil man skriver i 8.klasse. Jeg vet ikke om du skrev så mye bedre når du var 12 !? *Du kunne jo endret skrifttype selv da hvis du synes den er så fæl.. Hvis du velger å se på det slik er det greit for meg, men noe kompliment var det altså ikke.
Frohman Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Huskeliste for Glaurung: Lære og/å regelen. Lære tegnsetting. Lære rettskriving. Lære seg å ikke dele ord. Beklager, det var lite positivt å si. Det kom et swooosh til, der kom Høy tenker Mekkartorque Høy tenker, hihi, lurer på hva han har røyka. Endret 24. januar 2008 av Frohman
dreadlord531 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Ville bare si til dere som bare leste den første siden, ikke døm meg om du bare har lest den. Jeg skriver bedre på de andre sidene. (den første siden skrev jeg i 2006 og jeg har lært mye siden da)
dreadlord531 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Men for dere som er så nøye på det så kan jeg godt rette den og laste den opp igjen. Det jeg ønsket kritikk for var innholdet, ikke at jeg skrev feil (det var jeg klar over)
vargaz Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Spørsmål, hvordan i helvette klarer man å drive feilskrivning i WORD?! Officepakken er beskyttet med en god ordbok, fikk du ikke rødlinje under det du skrev?
Kuldesjokk Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Har han f.eks. skrevet på en skolepc får man gjerne flere skrivefeil med ordliste enn uten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå