Gå til innhold

TTable exception ved Append ny record.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laget kode for å lagre en ny record i en MS SQL database slik (samme kode fungerer helt fint når jeg lagrer i en Pervasive.SQL database):

myTTable.Append;

myTTable.FieldByName('NAVN').AsString := 'Navnet Mitt';

myTTable.Post;

I denne tabellen er det flere felt enn de jeg fyller ut. I tillegg er det en identity kolonne som heter "RECNUM".

Når jeg kjører POST, så får jeg en exception som sier at jeg må fylle ut "RECNUM", men hvis jeg fyller ut recnum, så får jeg en annen exception som sier at jeg ikke skal fylle noe ut i RECNUM.

Jeg får også exception på alle felter, om at de må fylles ut. Jeg har derfor løpt gjennom alle feltene, og satt myTTable.FieldDefs.Required:=False. Problemet er at det ikke ser ut til at BDE tar hensyn til REQUIRED propertien. Den krever likevel at jeg fyller ut alle felt, og det vil jeg jo ikke med et identity felt.

Noen ide ?

Å connecte til Pervasive.SQL med BDE (TSession, TDatabase og TTable) var ikke noe problem. Får også fint connect til MSSQL server, men får der altså ikke lagret nye poster. Bruker nøyaktig samme kode (samme klasse) for både Pervasive.SQL server og MS SQL server. Den eneste forskjellen er hvilken DSN jeg bruker.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...