Gå til innhold

Får ikke tilkoblet til nettverk med WEP-nøkkel


Anbefalte innlegg

Nettverkskortet er innstallert uten problemer, og jeg får koblet til nettverk uten sikring uten problemer. Derimot når det kommer til nettverket her hjemme med WEP-nøkkel får jeg ikke koblet meg til. Den jobber en stund, og kommer tilslutt opp med samme vindu hvor jeg skal taste inn WEP-nøkkel igjen. Om noen har vært borti det samme, og kan dele hvordan de fikk ordnet det, eller bare rett og slett noen har en idé til hvordan jeg kan få ordnet det ville jeg vært svært takknemlig. Er svært upraktisk med løs kabel liggende gjennom huset.

 

Jeg kjører Linux Mint 4.0 (Ubuntu 7.10).

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Om noen har vært borti det samme, og kan dele hvordan de fikk ordnet det, eller bare rett og slett noen har en idé til hvordan jeg kan få ordnet det ville jeg vært svært takknemlig. Er svært upraktisk med løs kabel liggende gjennom huset.

 

Jeg kjører Linux Mint 4.0 (Ubuntu 7.10).

Jeg har vert borti problemet ja, men dog ikke hjemme. Og fant til slutt ut at nettverket brukte WPA nøkkel. Har du prøvd og velge manuell instilling, og spesifisere om det er hexadesimal eller ascii kode som skal benyttes?

 

Vis du vil ha trådløst nett, vil anbefale deg og bruke WPA fremfor WEP. Husk at ALT du gjør på nettet over trådløst -kan- ses av andre, og WEP kan normalt knekkes på under 5min. Kabel er vel og foretekke uansett :)

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at her hjemme er det pappa som bestemmer over nettet, og hvordan det skal være satt opp. :) Og mamma nekta at en nettverkskabel skulle henge fast gjennom hele huset. Har prøvd manuell innstilling og prøvd begge (både hexadesimal og ascii) i tilfelle de skulle være byttet om. Ingen av delene funket dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...