miXer Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Heisann. Jeg skal få programmet til å skrive: "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe " til en bat fil ved å bruke My.Computer.FileSystem.WriteAllText. Problemet er at en string allerede har quotes, og stringen jeg skal ha skrevet ut i fila trenger double quotes rundt seg. Hvordan løser jeg det? Har prøvd å sette: ""%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe "", men det fungerer ikke, og "''" fungerer heller ikke siden jeg skal ha double quotes. Endret 24. januar 2008 av miXer
Spartakus Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Du må escape dem, sånn: "\"tekst som skal quotes\"".
miXer Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 (endret) Når jeg skriver: "\"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe \"" sier den at Character is not valid og setter en understrek under det første % Jeg burde kanskje ha skrivd dette litt før, men jeg programmerer i VB 2008 Endret 23. januar 2008 av miXer
NikkaYoichi Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Så vidt jeg husker så skal du bruke ' for å gjøre det du prøver på.
miXer Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Har prøvd med "'%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe '" men da skriver den ut '%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe ' i fila, noe som blir galt, og hvis jeg setter '"%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe "' så antar programmet at det er en kommentar!
Spartakus Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hva med denne? "\"%ProgramFiles%\\Internet Explorer\\iexplore.exe \""
Degeim Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) I VB er to hermetegn et hermetegn. For å skrive ""blabla"" må du dermed ha """""blabla""""" (et hermetegn i hver ende for å "pakke inn" teksten i en string, og fire som lager de to hermetegnene du vil ha). Degeim Endret 24. januar 2008 av Degeim
miXer Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Hva med denne?"\"%ProgramFiles%\\Internet Explorer\\iexplore.exe \"" Det blir jo da igjen det samme, at den stopper på den første % og sier at det er et ugyldig tegn. I VB er to hermetegn et hermetegn. For å skrive ""blabla"" må du dermed ha """""blabla""""" (et hermetegn i hver ende for å "pakke inn" teksten i en string, og fire som lager de to hermetegnene du vil ha). Degeim Prøvde dette, men det sier det samme igjen, at % er et ugyldig tegn. Dette var visst ikke enkelt!
miXer Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Skrevet 24. januar 2008 Beklager Degeim, jeg forhastet meg litt her. Jeg skreiv 4 quote tegn, og da ble det feil. Leste posten din litt bedre nå, og så at jeg bare skal ha 3 på hver side, og da funket det utmerket! Takk skal du ha! Takk for all hjelp folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå