Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pålogging PC workgroup - endre passord LØST


Anbefalte innlegg

Jeg har en del PC-er i en workgroup, og har derfor en del delte mapper som forskjellige PC-er skal ha tilgang til. Når jeg satte opp en ny pc, dobbelklikket jeg på "serveren" (etter å ha funnet den i min arbeidsgruppe) og fikk opp spørsmål om brukernavn og passord. Jeg fylte dem inn og hukket av for "husk passord". Problemet er bare at jeg har skrevet passordet feil, og hver gang jeg vil inn på den nettverksressursen kommer det opp at jeg ikke har tilgang. Får ikke tilbud om å skrive inn passordet på nytt. Så det jeg lurer på er hvor nullstiller jeg "husk passord" haken slik at jeg kan legge det korrekte inn. (PC-en det er snakk om kjører XP)

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk svaret på msn fra en bekjent, oversetter ikke men håper at eventuelle andre som har samme problemet forstår engelsk. :

 

Windows XP does not offer a very easy way to review or remove the saved passwords though. If you follow the steps below though you can access a graphical interface to add, remove or edit the saved passwords on a given system.

 

1. Click Start and select Run

 

2. In the Open field type "rundll32.exe keymgr.dll, KRShowKeyMgr"

 

3. Once the Stored Usernames and Passwords interface opens you can select any of the entries and select Properties to view the existing information

 

4. To remove a saved password you can select one of the entries and select Remove. A confirmation screen will appear. Click on OK and the account will be removed

 

5. You can add additional saved passwords as well by clicking on the Add button and entering the appropriate information

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...