Gå til innhold

Internett "stopper" når uTorrent starter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problemt..har patcha TCPIP.SYS uten effekt og forandra instillinger i utorrent uten at noe funker. utorrent står å går 1-2min også stopper alt. Reparerer jeg netverkstilkoblingen så funker det i 1 til 2 minutter igjen å da må jeg trykke på reparere igjen. Kjører trådløs, en D-link dmw-g122 i maskinen og et speedtouch adsl modem..har googlet med jeg makter uten å finne noe som hjelper. Dette startet plutseligt i går...har funka uten problemer fram til da..er fortsatt tilkoblet det trådløe nettet, selv om ingen ting laster ned..web sider får jeg ikke opp i det heletatt når dette skjer..har en bærbar med vista dær utorrent funker som normalt. Det er XP på maskinen der utorrent kødder..

Lenke til kommentar
Har samme problemt..har patcha TCPIP.SYS uten effekt og forandra instillinger i utorrent uten at noe funker. utorrent står å går 1-2min også stopper alt. Reparerer jeg netverkstilkoblingen så funker det i 1 til 2 minutter igjen å da må jeg trykke på reparere igjen. Kjører trådløs, en D-link dmw-g122 i maskinen og et speedtouch adsl modem..har googlet med jeg makter uten å finne noe som hjelper. Dette startet plutseligt i går...har funka uten problemer fram til da..er fortsatt tilkoblet det trådløe nettet, selv om ingen ting laster ned..web sider får jeg ikke opp i det heletatt når dette skjer..har en bærbar med vista dær utorrent funker som normalt. Det er XP på maskinen der utorrent kødder..

 

Hmmm... laptopen er til reparasjon så jeg har ikke fått testet med den. Men den kjører XP.

 

Jeg har nå patchet igjen. Surfinga går fint, men så snart jeg starter uTorrent eller et annet torrentprog. stopper alt. I går klarte jeg å få ca. 12kb/s på 2 torrentfiler samtidig. Det var max! Jeg lurer jo på om det kan være routeren det faktisk har kommet en deffekt på!

Lenke til kommentar
Har samme problemt..har patcha TCPIP.SYS uten effekt og forandra instillinger i utorrent uten at noe funker. utorrent står å går 1-2min også stopper alt. Reparerer jeg netverkstilkoblingen så funker det i 1 til 2 minutter igjen å da må jeg trykke på reparere igjen. Kjører trådløs, en D-link dmw-g122 i maskinen og et speedtouch adsl modem..har googlet med jeg makter uten å finne noe som hjelper. Dette startet plutseligt i går...har funka uten problemer fram til da..er fortsatt tilkoblet det trådløe nettet, selv om ingen ting laster ned..web sider får jeg ikke opp i det heletatt når dette skjer..har en bærbar med vista dær utorrent funker som normalt. Det er XP på maskinen der utorrent kødder..

 

Hmmm... laptopen er til reparasjon så jeg har ikke fått testet med den. Men den kjører XP.

 

Jeg har nå patchet igjen. Surfinga går fint, men så snart jeg starter uTorrent eller et annet torrentprog. stopper alt. I går klarte jeg å få ca. 12kb/s på 2 torrentfiler samtidig. Det var max! Jeg lurer jo på om det kan være routeren det faktisk har kommet en deffekt på!

 

Hos meg stopper nedlastinga helt...Er frykteligt irriterende dette da :(

Lenke til kommentar

post-69730-1201301585_thumb.jpg

 

WRT54GL trådløst - med Tomato, uTorrent er satt til max 64 connections globalt og samme pr. torrent... får glatt 1 MB/sec hvis det er nok tilgjengelige opplastere. Internett/browsing fungerer som vanlig uten problemer. Har Canal Digital, forresten. Kan det være noe med tilbyderen din? Og - skulle det ikke være grønn hake nederst hvis portene dine er åpnet riktig?

 

P.S. Disable DHT - det skal visst hjelpe, ser du ikke har gjort det. Og sett kryptering til forced på "outgoing".

Endret av maheath
Lenke til kommentar
post-69730-1201301585_thumb.jpg

 

WRT54GL trådløst - med Tomato, uTorrent er satt til max 64 connections globalt og samme pr. torrent... får glatt 1 MB/sec hvis det er nok tilgjengelige opplastere. Internett/browsing fungerer som vanlig uten problemer. Har Canal Digital, forresten. Kan det være noe med tilbyderen din? Og - skulle det ikke være grønn hake nederst hvis portene dine er åpnet riktig?

 

P.S. Disable DHT - det skal visst hjelpe, ser du ikke har gjort det. Og sett kryptering til forced på "outgoing".

 

Det er en grønn hake der i 1-2 min...når nedlastninga stopper kommer den oransje haken. Har en bærbar kobblet til samme modem å den kjører utorrent uten problemer så det er ikke modem\tilbyder det er noe galt med...

Lenke til kommentar

Jeg har No incoming connections.. altså orange icon.

 

ca 4-5 minutter fra jeg stengte uTorrent til jeg kan surfe normalt igjen.

 

Finnes det et nettverksdiagnose program som jeg kan kjøre, slik at dere som er eksperter kan lese hva som er feil?

Endret av FrozenFish
Lenke til kommentar

Står UPnP på?

 

UPnP kan testes med programmet UPnPtest som du finner her:

 

http://www.markgillespie.co.uk/

 

 

Kjører du Tomato fremdeles?

 

- Hva har du i timeout i Tomato? Advanced -> Conntrack

Sett TCP og UDP timeout til 90 sek (established og assured).

Det er tilsvarende for DD-WRT. Hvis det virker etter 5 min så kan det jo tyde på for

mange connections som "henger" igjen.

 

post-69730-1201349463_thumb.jpg

 

- Slå av DHT som jeg har nevnt, og slå på kryptering.

- Sett max upload LAVT - 10 k eller noe sånt.

 

Ellers så vet jeg ikke så mye mer.....

Endret av maheath
Lenke til kommentar
Står UPnP på?

 

UPnP kan testes med programmet UPnPtest som du finner her:

 

http://www.markgillespie.co.uk/

 

 

Kjører du Tomato fremdeles?

 

- Hva har du i timeout i Tomato? Advanced -> Conntrack

Sett TCP og UDP timeout til 90 sek (established og assured).

Det er tilsvarende for DD-WRT. Hvis det virker etter 5 min så kan det jo tyde på for

mange connections som "henger" igjen.

 

post-69730-1201349463_thumb.jpg

 

- Slå av DHT som jeg har nevnt, og slå på kryptering.

- Sett max upload LAVT - 10 k eller noe sånt.

 

Ellers så vet jeg ikke så mye mer.....

 

Established sto på 14400 hos meg....! Mye? Jeg ser du har 90.

Assured på 180

Lenke til kommentar
Jeg ser at du ikke har satt maks begrensning på uploadhastighet i utorrentprogrammet, dette kan føre til at ALT strupes og går tregt. Sett den på maks 80% av din utlinjekapasitet.

 

Kanskje ikke løsningen på ditt problem, men kan føre til bedre nedlasting totalt sett :).

 

 

Er det meg du mener her? Hvordan ser du i så fall det? :)

Lenke til kommentar
Mente dsoergaard. Beklager at jeg ikke spesifiserte.

 

Men om du ikke har begrenset uploaden til utorrent, gjør det du og. Dette gjør du ved å trykke nederst i høyre hjørne på "U: 0kbps" og velge maks.

 

Jeg har max upload på 55kbps..

 

Blir noen klokere av dette? Jeg mister ip-adressen og mister kontakten med dhcp serveren..

post-151375-1201504499_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ok, så skjer det noe rart:

- jeg tenkte på det som noen sa om at det står mange connections i kø. At der er en cache som ligger i 5 dager, osv.

Før jeg dro ut i dag startet jeg uTorrent med to torrents på nedlasting. Jeg var ute ca. 1 time. Når jeg nå er kommet hjem har jeg ca. 50kB/s i nedlasting. Nettsurfingen fungerer som normalt.

 

Kan det være at det rett og slett lå mange connections/ett-eller-annet i kø, som ikke ble avsluttet på skikkelig vis én eller annen gang, og at disse nå har fått løst seg opp (jeg bare hiver ut en teori her)?

 

Jeg skal nå prøve å sette farten litt opp. Se hvordan det går. Etterpå restarter jeg maskinen og starter uTorrent. Må jeg igjen vente lenge før jeg kan surfe eller vil alt være i orden nå. Jeg er spent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...