EirikO Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Jeg antar dette har vært oppe før, men klarte ikke finne enkelt svar på hvordan man kan lage knapper for å legge til htmlkode (kursiv, bold, link osv) i et textarea med en knapp.. Kan noen gi meg en enkel liten kode som ordner biffen? Jeg har funnet denne: function addtext(var newtext) { var newtext = "test" document.myform.tekst.value += newtext; } <input type="button" name="bold" value="Bold" onClick="addtext();"> Men jeg fant ikke ut hvordan jeg kunne sende med en paramter.. Er jo litt unødvendig å lage en funksjon for hver htmlkode som skal legges til med en knapp...
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 (endret) <html> <head> <script type="text/javascript"> function addtext(newtext) { document.myform.tekst.value += newtext; } </script> </head> <body> <form name="myform"> <input type="text" value="test" name="tekst"> <input type="button" value="Bold" onClick="addtext('<b>');"> </form> </body> </html> blir en hel del værre å legge de til rundt en seleksjon, ved caret position, eller lignende.... btw; jeg brukte input, men er tilsvarende med textarea, og fortsatt "value" som skal endres i funksjonen... <textarea name="tekst">test</textarea> Endret 24. januar 2008 av Slettet+1374861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå