Gå til innhold

Hjelp til OC av E6300.


Anbefalte innlegg

Heisan, jeg prøver og overklokke min intel e6300 ( b2 allendale), jeg har kjørt den over et år på 2222mhz, men har lyst til og komme opp på 3/3,2 ghz. Mitt største problem er at jeg har et billig s775 hk så jeg kan ikke styre vcore KUN fsb, derfor den lave klokken.

 

 

Jeg mener da at en e6300 skal klare mer en 2,2 uten og regulere volt skal den ikke?.

 

Jeg er 95% grønn på overklokking, hovedkortet er et MSI NEO-F p965 er det da noen som har noen råd for at jeg skal få den litt høyere?.

 

 

Note: Minne er av veldig slapp type:pc5300. PÅ cpu har jeg en TT typoon kjøler på så kjøling er det nok av.

Endret av Fredrik.B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tekst henter fra en test :

 

 

This is one section where this board lacks severely. This board uses an AWARD BIOS with all the standard features. The Tweaking options are all located in the Cell Menu which looks pretty bare for this board compared to my K8N Neo Plaitinums Cell Menu.

 

The CPU Clock can be increased up to 333MHz. But it seems that Tweaktown peole have reveived a board with some Beta BIOS which allowed the clock limit up to 500MHz. But they were only able to go upto 402 MHz only. There is no option to increase CPU Voltage. Memory Voltage can be increased up to 2.4V.

 

Overall this board is not for hardcore overclockers.

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...