Gå til innhold

Eg har fått i tilbod om å bytte min PC mot Xbox360


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har fått i tilbod av ein dude eg kjenner (gjennom online gaming, msn osv), å bytte min pc, mot hans Xbox360.

Specs på pc:

C2D E6600, 2Gb ram, noko å 400gb harddisk, radeon x850xl, P5D-Deluxe hovudkort osv. 360W straumforsyning.

 

Med hans (2 mnd gamle) Xbox360 får eg 1 kontroll Fifa 08, Assassins Creed og Halo 3 + Halo Essentials.

 

Eg har alltid hatt pc, liker liksom å ha noko å sysle med. Eg kjøpte i tillegg bærbar pc i fjor, og etter det har det blitt mindre og mindre pc-bruk. Dette grunna meir tid på skule/kjæreste m.m. I tillegg har eg ein Wii frå før av.

Dette er ikkje eit direkte kjøp/salg spørsmål, men vel likevel å poste det her. Kva ville dykk ha gjort? Eg har ein travel vår foran meg (er 3. klassing) og vil dermed få minimal tid til både xbox og pc, men kva vil "halde seg best"?

 

Håpar på konstruktive svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen kan brukes til myyye.

Men så er jeg ikke så har jeg stoppet med konsoller på PS2 stadiet.

 

Konsoll er kjekt når de har chip. Ellers blir de for dyre i drift basert på underholdningsværdien i mine øyne.

Hva skal du gjøre når du har lyst å sette opp server, prøve andre os, programmer osv osv?

Master Chief er fet en kort periode, så kommer xbox 720 ;-)

Lenke til kommentar
eller spørs jo hvilken xbox vers det er snakk om da...

Det følger med nettverkskabel/headsett (ser det på bilde), han meiner det er med harddisk (har ikkje så mykje peiling). Så eg vil med tryggleik seia det er premium? :)

 

PCen kan brukes til myyye.

Men så er jeg ikke så har jeg stoppet med konsoller på PS2 stadiet.

 

Konsoll er kjekt når de har chip. Ellers blir de for dyre i drift basert på underholdningsværdien i mine øyne.

Hva skal du gjøre når du har lyst å sette opp server, prøve andre os, programmer osv osv?

Master Chief er fet en kort periode, så kommer xbox 720 ;-)

Programmer/Os kan eg teste på bærbaren, eg har eigen nedlastingspc/server. Eg speler ingenting anna enn css (innimellom) på PC-en, grunna det litt utdaterte skjermkortet. =)

Lenke til kommentar

nytt koster dette:

 

pc:

gpu: 400

cpu: 1600

HDD: 500

kabinett med 400w psu: 500

HK: 500

2gig ram: 200

 

totalt ca: +- 3500kr...

 

 

xbox 360 premium:

 

konsoll: 2800

spillene: +- 1200

 

totalt ca +- 3500kr...

 

du har jo lapis fra før da...

 

men er det snakk om 360 core så er det ikke verdt det... bare om det er premium eller elite

Lenke til kommentar

Behold pcen din du... Hvis du absolutt er keen på å prøve en Xbox 360 kan du kjøpe Aracade versjonen for 1695,- hos Elkjop.no (link)

Spill finner du overalt og da får du hvertfall velge selv hva du vil ha ;)

 

Når du skal se film kan du streame mha http://www.tversity.com på pcen, også får du filmen rett på tv. DVD funksjonen er grei nok, men hvis du skal kun ha et mediacenter kan du kjøpe xbox1 fra f.eks ebgames (preowned) også legge inn XBMC.

 

Edit: Linkfix

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...