Tallyho Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei. Jeg har fått i oppgave å tilpasse en gitt kildekode til et C# program som skal utveksle data gjennom et SOAP system og en WSDL fil. Siden kodingen i bunn og grunn skal være mer eller mindre ferdig så håper jeg å slippe lange netter og helger for å lære meg programmeringen fra begynnelsen. Programmet er til for å godkjenne nye øremerker til stor- og småfe. using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { class Program { static void Main(string[] args) { HRWS_service hrws = new HRWS_service(); dyreholdResponse dr = hrws.getDyrehold("brukernavn", "passord", "12345678", null, null); Console.Out.WriteLine(dr.dyrehold.ansvarligFornavn + " " + dr.dyrehold.ansvarligEtternavn); storfeIDyreholdResponse sidr = hrws.getStorfeIDyrehold("brukernavn", "passord", "12345678", null); storfe[] storfeliste = sidr.storfeListe; Console.Out.WriteLine(storfeliste.Length); foreach (storfe s in storfeliste) { Console.Out.WriteLine(s.dhMerkeDyrehold+"-"+s.dhMerkeIndividnr + "," + s.kjonn); } } } } Teksten er uten brukernavn og passord. En separat WSDL pakke er også med på dette lasset. Når jeg testkjører dette i fra programmet så får jeg beskjed om at ingenting er galt(med kodingen ihvertfall). Det jeg lurer på er hvordan skal jeg gå frem med å få inn tekstbokser, knapper og beskjeder om godkjennelse inn her. Programmer sier ingenting når det kjøres, så jeg mistenker at selve koden ikke er helt komplett. Noen som gidder å peke meg i riktig retning for å komme et steg videre med dette. All hjelp hadde vært flott. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Programmet er vel komplett det, men det er en Console Application og ikke en Windows Forms application. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå