Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

far med mor som er manisk depresiv


Anbefalte innlegg

min sønn har en samboer som har diagnose manisk depresiv, suisidal. Da hun fortiden er meget syk, har de i samarbeid med barnevernet fått delt omsorg inntil videre. Hun har sagt seg villig til behandling tidligere men har ikke tatt imot dette. jeg lurer på om han kan få full omsorg for barnet når hun ikke vil ta imøt hjelp.

Er det noen som har vært i lignende situasjon? Har jeg noen grunn til å beskymre meg for mitt barnebarn når hun har det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
min sønn har en samboer som har diagnose manisk depresiv, suisidal. Da hun fortiden er meget syk, har de i samarbeid med barnevernet fått delt omsorg inntil videre. Hun har sagt seg villig til behandling tidligere men har ikke tatt imot dette. jeg lurer på om han kan få full omsorg for barnet når hun ikke vil ta imøt hjelp.

Er det noen som har vært i lignende situasjon? Har jeg noen grunn til å beskymre meg for mitt barnebarn når hun har det?

 

Jeg mener iallfall at barnet ikke bør være for mye sammen med moren uten at andre er tilstede, ikke fordi hun vil gjøre barnet noe, men fordi det er tungt både for den syke og barnet! Hun trenger masse hjelp og støtte til å være mor når hun er så syk, og barnet må på den ene siden få være sammen med moren sin, men på den annen side belastes så lite som mulig! Vet ikke hvor man skal henvende seg, men helsevesenet bør kunne hjelpe til med å finne en god løsning. Ønsker dere alt godt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Med en sånn diagnose som det der vil jeg på det sterkeste annbefale full foreldrerett og omsorg, personer som har diagnosen manisk depresiv og ikke mottar hjelp klarer heller ikke å skille følelsene sine om barnet er der eller ikke, går rett og slett ikke ann å bestemme seg for at i dag skal jeg ikke være syk fordi det er barn tilstede. Men jeg støtter også forrige innlegg fra ambivalens, hjelp og støtt så godt det lar seg gjøre og for all del ikke overkjør eller få henne til å føle seg "lita"

Ønsker dere ellers lykke til, vet der der er meget tøft å gå gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...