Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et problem vedrørende macro i MS word/excel 2003.

Har i begge programmene forsøkt å lage noe veldig enkelt. Uten hell.

 

Det som skal gjøres er følgende:

 

En håndscanner benyttes til å scanne et serienummer.

Dette skal inn i et dokument og printes ut.

Dokumentet har jeg i word, men ikke i excel.

 

Tenkt løsning:

 

Dokument åpnes, du blir «promptet» og spurt om serienummer.

Du scanner inn serienummer og scanneren trykker og automatisk enter etter at ting har blitt scannet. (Det har jeg fikset allerede) serienummeret som blir scannet kommer inn i slutten av dokumentet og det hele blir printet ut.

 

Til dere som kommer med vittige kommentarer som f.eks «Det er jo bare å scanne, så trykke 'ALT + P'» -Ja, det er det. Men det skal gjøres enda lettere, da det er snakk om et veldig stort kvantum.

 

Håper på gode raske svar. Jeg har dokumentet om noen skulle ønske å se på det.

Jeg har og litt div kode.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å få scanneren til å automatisk trykke enter er vel ikke noe hokus-pokus, da 99% av alle håndscannere gjør dette "by default" :p Hadde det ikke vært fantastisk mye enklere å lage dette som en liten webside i setedet? Så kan d ha en body onload="window.print()" og en tekstboks man scannet til som hadde style @media print visibility: hidden?

 

I opera trenger man ikke en knapp i en form for å submitte (ja, det trenger man visst i IE), så den vil submite i det man trykker enter (som scanneren gjør selv), og man kan enkelt fjerne topp- og bunntekst...

Lenke til kommentar
I opera trenger man ikke en knapp i en form for å submitte (ja, det trenger man visst i IE), så den vil submite i det man trykker enter (som scanneren gjør selv), og man kan enkelt fjerne topp- og bunntekst...

 

IE og alle andre browsere støtter jo document.forms[0].submit(); ? Så man trenger ikke en submitt-knapp i IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...