Gå til innhold

Digitalisere vhs filmer selv og annet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal ta opp gamle vhs til dvd uten redigering, så er det bare dvd plater du mangler!!

kAN MAN OGSÅ KOBLE TIL HI 8 KAMRAR OG SLIKT PÅ COMPOSIT INNGANGEN ??

 

Ja, det vil jeg tro. Kan du se opptaket på TV via kompositt, så kan du digitalisere det med en slik opptaker også.

 

Slike bokser egner seg utmerket til å digitalisere opptak. Det står i alle fall i spesifikasjonene at den har "1 x kompositt video/lyd-inngang (RCA phono x 3)" foran. Det ser ut som om denne modellen er en kombinert VHS og DVD-opptaker. Hvis du har en bra VHS-spiller fra før, så er det nesten bedre å gå for en ren DVD-opptaker, synes jeg. Det kommer litt an på hvor mange bokser man vil ha rundt TV-en også. :D

 

Har sjøl en ren Pioneer DVD-opptaker (har knapt VHS sjøl) og den har i alle fall tilkopling via kompositt foran slik at du lett kan kople til utstyr som støtter dette. Den har naturligvis kompositt, Scart og HDMI på baksida også. Jeg har digitalisert både VHS-C og VHS med utmerket resultat (utgangspunktet tatt i betraktning). Min erfaring med VHS-C er at det gir bedre resultat med et adapter i en god vanlig VHS-spiller, enn direkte fra et VHS-C kamera. Jeg hadde ikke tilgang til samme VHS-C kamera kassetten var tatt opp på, så det uvisst om det hadde vært bedre.

 

Du trenger bare å kople til utstyret, velge rett inngang, velge opptakskvalitet (velg alltid beste kvalitet hvis det er noe du vil ta vare på), starte opptakeren og sette i gang filmen. Det er muligheter for enkel redigering også på sjølve opptakeren. Skal du redigere mer, kan du flytte det hele over til PC via å brenne en DVD-RW (+/-).

Endret av BonzoDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...