Gå til innhold

BK: Makro av flue

V3se7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilig!

Slenger du på utstyret du brukte, exif og gjerne hvordan du stilte opp bildet ()regner med fluen er død :) ?

Tenkte på å lasge en serie med andre insekter?

Skrevet
Stilig!

Slenger du på utstyret du brukte, exif og gjerne hvordan du stilte opp bildet ()regner med fluen er død :) ?

Tenkte på å lasge en serie med andre insekter?

Tviler på at den flua er død.

Fokuset ditt er genialt, du har sinnsykt bra skarphet rundt "øynene" til flua, og det var stilig i svart/hvitt. Det jeg likte mindre var de irriterende prikkene under flua. De forstyrrer en del!

Post exif da!

Skrevet (endret)

Takk alle tilbakemeldingene :)

Ekko:

Jeg brukte et Canon 350D med canon 100mm makroobjektiv hvis jeg ikke husker feil. Jeg brukte ikke noe annet utstyr enn det. Flua er som cv-trial gjetta på fullt levende. Så jeg har ikke gjort noe spesielt for å stille opp bildet, det er tatt i bakgården mens flua stod på en eller annen slags plate.

Jeg har ikke tenkt noe på å lage en serie ettersom objektivet mitt er faren min sitt og er en times kjøretur unna. Men kan jo alltids se hva jeg finner på i sommerferien ;)

Cv-trial:

De prikkende er noe som er på underlaget der flua stod men hadde jeg tatt meg tid til å lære med photoshop så kunne jeg jo alltids ha fjernet dem (;

Exif:

Dato og tid for siste filendring: 2007:09:08 22:00:43

Opptaksutstyr produsert av: Canon

Bildeopptak gjort med modell: Canon EOS 350D DIGITAL

Bildet er skapt av: unknown

Eksponeringstid: 0.003125

Blendertall: 5

Eksponeringsprogram: 2

ISO-hastighet: 200

Lukkertid: 8.32193

Blenderåpning: 4.64386

Eksponeringsavvik: 0

Største blenderåpning: 2.96875

Målemodus: 5

Blits: 16

Brennvidde: 100

X-oppløsning i fokalplanet: 3954.23

Y-oppløsning i fokalplanet: 3958.76

Oppløsningsenhet i fokalplanet: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 0

Hvitbalanse: 0

Motivtype: 0

EDIT: Hva betyr det egentlig når det står "blits: 16"? Jeg er nesten 100% sikker på at jeg ikke brukte blits.

Endret av V3se7
Skrevet

Sykt bra bilde og øynene er nesten skremmende klare. Tror jeg må ha et Macro objektiv snart. Ser av EXIF at du har guffa på mye lys (+86) og mekka WB til 8100 Kelvin, men uansett bildet ble bra det. Ikke noe Blits i bruk her ref EXIF.

/L

Skrevet

Ja bildet er rimelig hardt redigert i lightroom. For å få bakgrunnen hvitere, sånn går det når man ikke kan bruke photoshop ;) Hvis noen er interessert i originalbildet kan jeg godt laste det opp.

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff. Jeg digga det :thumbup: øynene i supert fokus, alle titusen. akkurat nok dybdeskarphet også. synd det ikke var jeg som tok det :) tilbake til vinduskarmen med makroen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...