Gå til innhold

enkelt eller sli 8800 serien?


Azaziel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ettersom et enkelt 8800GT yter opp mot GTX, så er 2x8800GT det beste. Er ikke helt oppdatert på prisene nå, men når 8800GT kom, så kunne man nesten få 2 av de for prisen av et GTX...

 

Men bli ikke lurt av prisen, det er ytelsen som teller!

 

 

 

Nettopp....

Eg e ikkje så veldig gammel i gamet, men e på rett vei...

men kordan ligge det an me et GTS kort vs to GT kort?? Eg har lest ein plass at ett bra e bedre enn to middels, enig?

viss du har et bedre alternativ, skrik ut..!!

Lenke til kommentar

Om 1 bra er bedre enn 2 middels kan vel diskuteres. Kommer jo helt ann på SLi støtte eller ikke. Men de fleste spill har SLi støtte nå, og det blir mer.

 

Det med GTS kort, så er det litt mye å sette seg inn i. Men kort fortalt så finnes to versjoner av GTS kortene.

 

GTS gammel versjon - 320mb/640mb

 

GTS ny versjon - 512mb

 

Hovedforskjellen er at den nye versjonen har mye høyere klokkefrekvens enn de gamle versjonene. Med andre ord, så er den nye mye bedre.

 

Så man kan på en måte rangere det slik:

 

8800 Ultra

8800 GTX 768mb

8800 GTS 512mb

8800 GT 512mb

8800 GTS 320mb/640mb

 

Personlig hadde jeg kjøpt et 8800GT nå, og heller spart i noen måneder til og kjøpt nVidias nye flaggskip da. 8800 serien begynner jo å dra på åra.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Om 1 bra er bedre enn 2 middels kan vel diskuteres. Kommer jo helt ann på SLi støtte eller ikke. Men de fleste spill har SLi støtte nå, og det blir mer.

 

Det med GTS kort, så er det litt mye å sette seg inn i. Men kort fortalt så finnes to versjoner av GTS kortene.

 

GTS gammel versjon - 320mb/640mb

 

GTS ny versjon - 512mb

 

Hovedforskjellen er at den nye versjonen har mye høyere klokkefrekvens enn de gamle versjonene. Med andre ord, så er den nye mye bedre.

 

Så man kan på en måte rangere det slik:

 

8800 Ultra

8800 GTX 768mb

8800 GTS 512mb

8800 GT 512mb

8800 GTS 320mb/640mb

 

Personlig hadde jeg kjøpt et 8800GT nå, og heller spart i noen måneder til og kjøpt nVidias nye flaggskip da. 8800 serien begynner jo å dra på åra.

 

 

 

 

Takk for nyttig info...

 

men, når det første korte i den nye serien kommer, vil ikkje den verr dårligere enn den siste i 8 serien?? eller, kommer de ut me flere i slengen??

Lenke til kommentar
*snip*

Du glemte en viktig ting, nye GTS er lagd på 65nm istedet for 90nm som gamle GTS har. Dette gjør at nye GTS er et ganske mye kjøligere kort.

 

Tenkte å nevne dette, men følte det var litt irrelevant ettersom effi ikke kan noe fra før, og jeg selv var alt for trøtt til å forklare det hele (...). Men når du nevner det så har det endel å si ja.

 

Legger ved et bilde som viser hovedforskjellene.post-61663-1200848721_thumb.jpg

 

 

@ effi, det er litt uklart. Det har ikke kommet noen konkret lanseringsdato, det er vel heller ikke kommet noen bekreftelse på spesifikasjoner eller navn. Men det er rett rundt hjørnet.

 

@ noringen, mid end kommert først, så kommer high end like etter. Det nye GTS (512mb) er vel på en måte starten på de nye kortene.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
*snip*

Du glemte en viktig ting, nye GTS er lagd på 65nm istedet for 90nm som gamle GTS har. Dette gjør at nye GTS er et ganske mye kjøligere kort.

 

Tenkte å nevne dette, men følte det var litt irrelevant ettersom effi ikke kan noe fra før, og jeg selv var alt for trøtt til å forklare det hele (...). Men når du nevner det så har det endel å si ja.

 

Legger ved et bilde som viser hovedforskjellene.post-61663-1200848721_thumb.jpg

 

 

@ effi, det er litt uklart. Det har ikke kommet noen konkret lanseringsdato, det er vel heller ikke kommet noen bekreftelse på spesifikasjoner eller navn. Men det er rett rundt hjørnet.

 

@ noringen, mid end kommert først, så kommer high end like etter. Det nye GTS (512mb) er vel på en måte starten på de nye kortene.

 

 

 

 

då har eg det eg trenger for denne gang, blir til at eg bestille et GT kort, åså heller venter til den nye serien kommer, så får eg vurdere bedre kort då hell...

 

tråd kan avsluttes for min del...

 

Takker folkens for infoen...

Lenke til kommentar
*snip*

Du glemte en viktig ting, nye GTS er lagd på 45nm istedet for 65nm som gamle GTS har. Dette gjør at nye GTS er et ganske mye kjøligere kort.

 

Du mener vel 65nm istedet for 90nm?

 

45nm på GPU nå hadde vært jævlig rått ^^

Sry, selvfølgelig mener jeg det :yes:

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...