Gå til innhold

skipselektriker, dine tips/erfaringer


Xabi-Alonso

Anbefalte innlegg

Heihei

 

Går nå på første året elektro, er litt i tvil om hva jeg skal søke neste år, el-energi ("vanlig" elektriker, som dere sikkert kjenner det som) og satse på å få meg en jobb som skipselektriker eller om jeg bare skal ta Data og elektronikk for å få det roligst mulig og deretter gå BI som jeg har tenkt tidligere.

 

Så jeg lurer litt på om noen kan dele noen erfaringer / info om skipselektriker yrket? Hvordan er lønna f.eks? Hvordan er mulighetene for å jobbe innenfor ditt fag når du er hjemme ? Samlet om du jobber både når du er på båten og jobber med en annen jobb når du er hjemme, har man vel mulighetene til å tjene ganske godt også, eller?

 

På forhånd takk : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein ting er sikkert, du tener bra på å vera skipselektrikar. Det er òg stort behov for skipselektrikarar på markedet, så jobb er heller ikkje så stort problem å få, så lenge du passar fråvèret og har brukande karakterar i programfaga + gym og engelsk. Som skipselektrikar kan du òg vera installatør på land, men meiner det er ein viss periode av friperioden du ikkje har lov å jobba, meinar det er 1 veke eller noko slikt. Men du lyt vera instillt på å arbeida mykje, vanleg arbeidstid for dagmann er 12 timar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...