Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av ny mobil.


Anbefalte innlegg

Funksjoner:

-Kalender: Ja (Profesjonell men er ikke så viktig).

-GPRS: Ja

-EDGE: Nei!

-Email klient:Ja

 

Form:

-Fomat: Ikke viktig.

-Vekt: Mindre enn 120gram (Men ikke så veldig viktig)

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

Farge-/ikke fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm. Helst litt stor skjerm. Tlf jeg har nå har 240 x 320.

-Touchscreen: Nei.

 

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 3500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei.

Hvis med abbenoment, hvilket?

 

Diverse:

-Merke: Åpen for de fleste merkene.

-Kamera: Ja (Minst 3-4mpx)

-Videokamera: Nei.

-Symbian: Hvis det er mulig.

-Infrarød port: Ja

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: 60-70mb eller mer.

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ikke viktig (Har iPod Touch til slik)

-Radio: Ikke viktig

-UMTS: Ja.

-Triband: Ja.

-wLAN: Ja (Men ikke så veldig viktig)

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ja.

-Batterilevetid: Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Har lyst på en mobil hvor det er enkelt å skrive meldig og hvor ordboken faktis husker de ordene jeg bruker mest eller jeg kan selv legge til ord. Kommer til å bruke den til å surfe og sjekke mail og innom MSN til tider. Et kamera som tar skarpe og fine bilder er også et must.

 

Synes N73, 6555 og k850i ser litt fristende ut. Har selv en U600 som det er like før ender under hjulene på trucken... Så trenger en ny tlf nokså snart.

Har også tenkt litt på iPhone når den kommer til Europa, men er det noen som vet når?

 

Mobiler jeg har sett meg helt vekk ifra er:

*LG KU990

*Samsung G600 (U700)

 

Edit:

Fant en ny mobil Samsung SGH-i550, men det stod jo ikke så mye om den mobilen. Har den i det heletatt kommet til Norge?

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte n73 music edition (den som er helt svart og har egen musikk-knapp) for to uker siden og er kjempefornøyd! Anbefaler den på det varmeste! Kamera er bra og har bra blitz, skjermen er veldig stor og fin (2.4 tommer i motsetning til 2.2tommer som er på u600). Den er tykkere enn u600 men den er til gjengjeld veldig fin i bruk og har bedre kamera (og større skjerm!). Kalenderen er god, og dersom du ikke liker den kan du alltids installere en annen kalender siden det er en smarttelefon.

Du skriver at du ikke vil ha edge, men n73 har både edge og 3g. Selv skrur jeg av 3g for å spare batteri (da får du dobbel standbytid) og bruker kun edge til internett. Funker helt greit det!

N73 har "bare" 40mb internminne, men med n73music edition følger det med 2gb minnekort da.. Da har du plass til det meste! Og den koster ca 2900 uten abonnement (inkludert minnekort), mens den vanlige n73 koster ca 2600 uten abonnement.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte n73 music edition (den som er helt svart og har egen musikk-knapp) for to uker siden og er kjempefornøyd! Anbefaler den på det varmeste! Kamera er bra og har bra blitz, skjermen er veldig stor og fin (2.4 tommer i motsetning til 2.2tommer som er på u600). Den er tykkere enn u600 men den er til gjengjeld veldig fin i bruk og har bedre kamera (og større skjerm!). Kalenderen er god, og dersom du ikke liker den kan du alltids installere en annen kalender siden det er en smarttelefon.

Du skriver at du ikke vil ha edge, men n73 har både edge og 3g. Selv skrur jeg av 3g for å spare batteri (da får du dobbel standbytid) og bruker kun edge til internett. Funker helt greit det!

N73 har "bare" 40mb internminne, men med n73music edition følger det med 2gb minnekort da.. Da har du plass til det meste! Og den koster ca 2900 uten abonnement (inkludert minnekort), mens den vanlige n73 koster ca 2600 uten abonnement.

 

Hvordan er det å skrive meldinger og ligge til programvare? Jeg har Vista 64bit på stasjoner og x32 på laptop.

Ser at N73 så og si bare har fått bra komentar her på Amobil noe som er nokså betryggende å lese.

Det at den er tykkere enn U600 gjør ingenting siden det ikke er mye med den tlf jeg liker.

Det med EDGE og 3G så har jeg vist misforstått litt og ut ifra det du skriver så høres jo det bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...