Gå til innhold

Script bug på en maskin, fungerer på en annen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har scriptet et lite cms til min hjemmeside. Når jeg tester hjemme på min pc fungerer det helt utmerket men når jeg tester på jobben på jobb laptopp. Så bug'er systemet.

Det det går ut på er at jeg har kjørt en if test på om korrekt felt er utfylt. Dette påstår bug'en ikke er utfylt på jobb PC-en mens hjemme fungerer det utmerket.

Begge systemene er satt opp likt. Noen som har en idé om hva det kan være?  

Kim....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du legger ut skriptet er det lettere å si, men kan det være at den ene utgaven av PHP du kjører er gammel eller har register_globals slått på i php.ini-filen, mens den andre ikke har det?

Skrevet (endret)

Bruker wamp server og det er samme serveren på begge maskinene. Eneste jeg har forandret i php.ini er memory_limit som da også er lik i begge serverinnstillingene.

Ser helst at jeg ikke legger ut scriptet siden jeg er amatør og folk vil le av meg. Neida. Jeg kunne ha gjort det men vil egentlig ikke legge det ut slik at andre bare kopierer det og bruker det. Men jeg er fortsatt amatør hehe...

Men scriptet fungerer fint på en maskin men ikke på en annen. Det er direkte kopi ac scriptet... Mulig jeg må slette cache? Men er jo et rent php script kan ikke skjønne hvorfor.

EDIT:

Hjemmepc:

Scriptet laster opp 1 bilde + 3 filer. Dette fungerer utmerket på min hjemmepc.

Jobbpc:

Klarer å laste opp et bilde + kun 2 filer. Ved 3 filer bug'er det.

Kim...

Endret av Kim T
Skrevet

Ikke for å være frekk, men om du er amatør, tror jeg ingen vil kopiere scriptet ditt. :p

Legg det ut du. Så kan vi hjelpe deg med eventuelle sikkerhetsfeil.

Skrevet (endret)

EDIT: Det nye forumet er faen meg ikke opera vennlig :(

EDIT2: Fjernet scriptet siden ingen kunne gi meg et svar...

Kim

Endret av Kim T
Gjest Slettet+1374861
Skrevet

Vel, som du nevner så er ofte memory_limit interresant i en slik sammenheng, men det har du jo visstnok fikset. Forøvrig så sier du bare at "systemet bugger"...

Hvilken feilmelding er det snakk om at du får egentlig?

(fikk ikke lest gjennom heeele koden nå da men...)

Skrevet

Jeg har laget en sjekk for hvert enkelt input felt som må være utfylt. Bug'en er at disse melder om at de ikke er utfylt når de er det. Men reduserer jeg filopplastingen med 1 fil så går scriptet igjennom uten problemer.

Kim...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...