Gå til innhold

svart/hvit - koblet til Tven (R9700)


Bjarnez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo være at TV'en ikke støtter RGB-signaler (antar du bruker S-Video).

Fikk svart/hvitt på den forrige TV'en vår også.

 

RGB har ikke noe med S-Video å gjøre. Så lenge TV'n støtter S-video-signaler skal man få farger.

Hva slags kabel bruker du mellom TV og PC??

Kan også være nevnte PAL/NTSC-problem.

 

Men dette temaet er tatt opp hundrevis av ganger før her på forumet. SØK!!!

Lenke til kommentar

Hadde sammet greia hos meg. TV'en har ikke S-VHS inngang, så jeg brukte en S-VHS-til-Scart kabel. Kobla til Scart-inngang #2, slo på tilsvarende kanal (AV2), men fikk svart/hvitt. Sjekka kabelen og tusen forskjellige instillinger, men ingenting funka.

 

"Problemet" viste seg å faktisk ikke være et problem, da jeg ved en tilfeldighet trykka én gang for mye på "AV"-knappen på fjernkontrollen, og kom inn på en kanal som het "AV2-S", og her var det jammen meg farger.

 

Om det er noe av det samme har jeg ingen anelse om, men veit jo aldri :)

Lenke til kommentar

Husk at TV må være tilkoblet og slått på før du starter maskinen.

 

Egenskaper for skjerm --> Innstillinger --> Avansert --> ATI visning --> TV --> Skilleark helt til høyre (husker ikke hva det heter, får det ikke opp fordi jeg ikke har TV tilkoblet)

 

Pass på at du bruker riktig kabel/inngang/innstilling på TV (s-video eller composit).

Lenke til kommentar

"On 3dchipset.com is your BIOS for Sapphire 9700 128MB non-pro changed from PAL to NTSC with enabled overclock abilities. Can you release this BIOS in PAL version?" Sakset fra "http://www.xbitlabs.com". Som dere ser konverteres kortet til å bruke NTSC ved oppgradering til r9700, noen som har et prog som kan endre dette tilbake?

Lenke til kommentar
"On 3dchipset.com is your BIOS for Sapphire 9700 128MB non-pro changed from PAL to NTSC with enabled overclock abilities. Can you release this BIOS in PAL version?" Sakset fra "http://www.xbitlabs.com". Som dere ser konverteres kortet til å bruke NTSC ved oppgradering til r9700, noen som har et prog som kan endre dette tilbake?

 

Beklager feilinformasjon, mange som har radeon9700 non-pro og r9500 pro kort har ikke muligheten til å oc kortene sine og har dermed flashet biosen sin med en modda bios for å åpne for disse mulighetene. det er disse brukerne som kan ha fått endret biosen til å bruke NTSC. Jeg har enda ikke fått bekreftet om det samme gjelder folk som har brukt rivatuner sin soft9*00 mod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...