Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin starter ikke opp selv om strømmen står i?


Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg slår på pcen min så kommer jeg akkurat inn i windows å så slutter pcen å jobbe. skjermen blir svart å jeg tror vifta slutter å jobbe. så må jeg ta ut strømmen for å få slått av pcen.

 

Og nå istad sto all strømmen i men det skjedde INGENTING når jeg slo på pcen...

Det lyser ikke. Ingenting.

 

Jeg snakka litt med faren min om det. Han trodde det snart trengs en formatering og at jeg hadde en kaputt harddisk..

 

Hva mener dere?

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å koble ifra strømkabele og la den stå litt. har hardisken laget noen merklie lyder i det siste ?

se om den starter etter ca en halv time. prøv å koble fra hardisken bare for å se om systemet vil starte opp.

om den starter og ingen bildet så prøv skjermkortet i en annen pc.

om den ikke vil starte i det hele tatt prøv dette

 

forresten hva pc er dette ?

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
Pcen slår seg ikke på i det hele tatt selv om jeg trykker på, påknappen :( strømmen står i å alt..

 

I går og Idag gjentok dette seg.

 

Har prøvd å tatt ut ledningene til strømmen og latt det være en halv time ca. kanskje litt over. Men den slår seg fortsatt ikke på.

 

Harddisken kjører normalt når jeg får slått på PCen.

Ingen merkelige lyder.

 

Men èn ting jeg har lagt merke til er at en vifte eller noe står å durrer veldig lavt når PCen er avslått og strømmen står i osv. men får ikke slått på PCen.

 

- Åssen datamaskin dette er?

 

- 19" LCD Skjerm

- Logitech MX700

- Logitech tastatur*

- Athlon XP 2400+ 2,0 GHz (tror jeg)

- GeForce GT6600 128 MB (Ja, tror det var det)

- Strømforsyning 480W 12V (Litt usikker)?

- MSI 745 ULTRA Hovedkort

- 1 GB MINNE

 

Ja, jeg tror PSU vifta fungerer. Jeg hører den hvertfall men når PCen stopper som jeg har nevnt når jeg kommer inn i Windows så virker det som vifta slutter å jobbe..

 

- Nå har ikke PCen virka på et par dager. Har ikke kunnet slått den på. Ingenting skjer - alt av ledninger står i osv.

 

Nei, Kommer ikke inn i BIOS dessverre.. hmm..

 

 

Jeg sjekka inni pcen i dag og når jeg har inni kun strømkabelen til pcen og trykker på påknappen så begynner vifta i powerboksen såvidt å jobbe. Men ingenting mer skjer...

 

hva kan jeg gjøre?

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

...Jeg sjekka inni pcen i dag og når jeg har inni kun strømkabelen til pcen og trykker på påknappen så begynner vifta i powerboksen såvidt å jobbe. Men ingenting mer skjer...

 

 

Hadde blitt veldig glad hvis noen visste åssen visste hvordan jeg kunne få startet pcen igjen å kommet inn i windows. Jeg må bare ha ut noen få ting å så kan jeg formatere hele maskinen, da er nok alt i orden når det blir gjort.

 

takk for svar :)

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
Kan høres ut som om Strømforsyneren din er gåen ja...

Lån en av noen og test det;)

 

Ja... Nå har jeg prøvd det ut hos faren min og den var gåen!

Så fort jeg prøvde en annen strømforsyning funka PCen..

 

Så får kjøpe ny i morra. kjøper nok en 500W..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339993

Er dette en bra strømforsyning?

 

Vet også at DVD-brenneren min ikke leser cd'r/dvd plater så må kjøpe en ny DVD brenner og. vet dere om noen bra? :)

 

Enten hos Komplett.no/MPX.no/Netshop.no

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

sku eg ha kjøpt ny psu nå hadde eg nok kansje kjøpt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678

 

har modellen mindre (620) og er veldig fornøyd med denne!! stille som bare det!

grunenn til at jeg ville tatt denne er at den har 4 stk pci-e kontakter, mens min har 2..

 

har å den nec brennern som qpeg anbefaler, den er helt grei, men den bråker enn del i bruk.. men tror fårsovit alt er ok, de er så billige at man kan bruke å kaste disee..

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

Det var mange gode svar gitt :)

 

Jeg har tenkt litt, jeg har nå en 480W strømforsyning som er gåen. Jeg trenger ikke mer enn 750W egentlig. Tror hvertfall ikke det. Jeg kjøper også noe mer til pcen samtidig.

 

Minne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306537

 

Ny Strømforsyning:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678

 

DVD brenner kjøper jeg senere. Det viktigste nå er å få pcen opp å gå igjen og da er strømforsyning det som går i første rekke.

 

Når jeg også kjøper en minnebrikke til, da har jeg ikke flere ledige sloter på hovedkortet og da har jeg 2 GB RAM og det holder lenge for min del.

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat satt inn strømforsyningen og rammen og pcen reagerte kun med å begynne å jobbe å stoppe etter 3 sekunder ca.

 

hva har jeg gjort feil?

 

Kan det være fordi jeg har satt inn to nye komponenter samtidig, både minne og strømforsyning?

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å ta ut minnebrikken jeg kjøpte, men fikk ingen resultater fra i går. det samme skjedde. PCen starter såvidt opp og stopper igjen...

 

Jeg har kobla inn strømforsyningen i Hovedkort, dvd-brenner, diskettstasjon, skjermkortet..

 

Er ikke dette riktig da? Jeg sjekka fra den forrige jeg hadde før jeg tok den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...