Gå til innhold

overklokking prob hjelp?


Anbefalte innlegg

en kompis av meg fra england har et probb med dataen sin han bare spurte meg om jeg kunne hjelpe han litt:P og er litt noob..

så bare vidre poster noe han har skrevet..

 

 

So I am overclocking my Q6600. Its a G0 stepping (got no idea about batch numbers).

I have the Intel standard heatsink (shouldve been an Arctic Cooler Freezer 7 Pro, but they ran out of stock and didn't tell me that) and an Antec 900 case.

I run an Antec P5KC motherboard (one which has been reviewed here).

The vDroop problem I am having is massive. I had to up my Vcore setting in the BIOS to a whopping 1.4V just to get it stable on 2.79GHz, because the actual Vcore according to CPU-Z is a mere 1.25V (1.35V under load)

 

There is a CPU Voltage Dampener setting in the BIOS, however, the truth is that for me this PC is irreplacable and if I disabled that and then overvolted the CPU, it would be death. This is also the reason I am not pencil modding it. Did you guys have to use this, or what?

 

However, my temperatures under load are 70 degrees !

 

I seem to be getting the temperatures of the BIOS setting, but the stability of the CPU-Z sensor reading.

It is really irritating me because I specifically went out and got a G0 stepping and a nice Antec 900 case (and tried to get arctic freezer) but its not resulting in a significant overclock at all.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har samme cpuen, men B3 revisjonen (den er dårligere å overklokke med). Jeg kom heller ikke over 2,79 ghz til å begynne med, og det uansett volt. Jeg oppdaterte biosen på hovedkorte mitt, og da bootet pcen stabilt på 3,0gz med standard volt. Jeg klarer 3,2 og 3,6 ghz med 1,4 volt, altså samme volt som han bruker.

 

Mitt tips er i allefall, forsøk å oppdatere biosen, det bør få han over 3,0 ghz i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...