Gå til innhold

Noob på lanparty, hjelp?


Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, jeg har tenkt meg på lanparty, men har aldri vært på et før. (Hmm, den historien hadde blitt kort uansett..). Anyway, over lista over ting jeg må ha med meg, står det at jeg må ha en "TP nettverkskabel på minst 5 meter". Jeg regner med at jeg trenger denne kabelen for å komme meg på internett, men hvor får jeg tak i en? Jeg har sett på elkjøp sine hjemmesider, men jeg fant ingenting.

 

Takker for svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Regner med de er kompetente nok til å finne og selge deg en.

Kort versjon: Det var de ikke :/

 

Bare lurer, er en UTP-kabel det samme som en TP-kabel? For på Elkjøp hadde de aldri hørt om TP-kabeler, men de hadde massevis av UTP-kabeler...

 

Kjøper uansett en sånn fra Komplett i morgen. Ser ut som det blir LAN på meg da:) Gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Det finnes både STP og UTP kabler, men de fleste kaller det bare TP-kabel.

 

UTP (Unshielded twisted pairs) har ikke skjerm som, mens en STP-kabel (Shielded twisted pairs) har skjerm, men for deg så har det ikke noe å si, en UTP passer like så godt til formålet.

 

 

Amatørmessig av butikken din og ikke vite dette...

Lenke til kommentar

Om de ikke vet hva en TP kabel er, så kan du forklare dem at det er en nettverkskabel, ja. Men dette selger de over alt hvor de selger data utstyr, du får det til og med på Biltema (jeg kjøpte kabel der engang da jeg hadde klart å glemme min :p ).

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...