Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

For de som sliter veldig med å huske hva de drømte natta før (også kjent som "Jeg drømmer aldri") annbefaler jeg å hive i dere D-vitaminer. Det var en stund hvor jeg i løpet av flere år kunne telle antall drømmer jeg hadde drømt på en hånd, men etter at legen min fant ut at jeg hadde d-vitamin mangel og sa at jeg måtte ta dobbel dose, har jeg så og si husket drømmene dagen etter :)

 

Ellers holdte jeg på få en LD en stund tilbake, men som mange så våknet jeg brått :(

Endret av Zic0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil di oppnå søvnparalyse? Det er jo rett og slett helt jævlig følelse:p Ligge der våken uten å kunne røre på seg :p

Fordi det er en nødvendig del av WILD. Skal visstnok ikke være så jævlig om man er klar over det.

 

Jeg prøvde igjen i natt. Beina og armene føltes tunge, men ga til slutt opp og sovnet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter å ha spilt Metro 2033 i for mange timer i går hadde jeg en snål drøm.

 

Jeg og noen teammates var inne i et mørkt hus/mansion med trange ganger og skulle drepe noen monstre. Vi tok ut noen, så blir det helt stille. Jeg går frem i mørket for å titte rundt et hjørne, der ser jeg et stort monster og løper tilbake i panikk.

 

Jeg min andre kollega løper opp en trapp, inn på badet og gjemmer oss i hver vår do-bås.

Vi hører monsteret komme nærmere, og jeg finner febrilsk frem telefonen min slik at jeg kan trykke på "Exit" og komme meg ut av drømmen, noe som også fungerte.

 

Når jeg satt der i båsen var jeg bevisst på at jeg drømte, er det lucid dreaming?

 

Om jeg ikke hadde vært i panikkrus hadde jeg sikkert klart å forestil meg at det var en naken dame som tilslutt ville åpnet båsen :p

Lenke til kommentar

Ville ikke kødda for mye med søvnen, man skal være heldig hvis man kan sove godt og være fornøyd. Jeg har jobbet nattevakt i et år nå. Timene jeg har jobbet har vært alt for mange i følge norsk lov, greia er at jeg har snudd døgnet hver uke.

Dette har resultert til veldig mye søvnparalyse, vondt i hodet og vondt i vilja.

 

Sov godt hvis du kan. Bare noe jeg mener da, hvis du vil eksperimentere så bare forsett:.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke lurt å endre døgnrytme konstant(eller å jobbe for mye for den saks skyld), nei, men det har ingen ting konkret med lucid dreaming å gjøre.

 

Du sover ikke dårligere av lucid dreaming, om noe føler man seg ofte bedre når en våkner, da.

Ofte kommer søvnparalyse av dårlig/feil søvn, stress, matvaner etc, i ditt tilfelle ser det ut til å være dårlige søvnvaner/stress(som følge av jobbinga).

 

Selv prøver jeg å gli inn i den (WILD) når jeg legger meg, men har våknet opp midt på natta og opplevd hypnagogi uten paralysen: Våkna opp av en kvinnestemme som hysjet, hysjingen ble sterkere og sterkere og så våknet jeg for å se en japaner som satt under pulten min og formet et mønster av tre glinsende og glitrende triangler som spant mens han stirret meg i øynene med et ondskapsfylt blikk. Det gikk raskt opp for meg at det var hypnagogi og jeg ristet på hodet og han forsvant mens jeg hørte kvinnestemmen igjen.

 

Et bedre navn på det(at man våkner opp til hallusinasjoner og paralyse) er "gammel heks-syndrom", for søvnparalysen er alltid der når en sover for at en ikke skal reagere fysisk på drømmene. Gammel heks-greia kommer av at man før trodde at man ble angrepet av en heks når man våknet i paralysen, da det føles som om noen sitter på brystkassa di og samtidig hører en ofte stemmer og hallusinerer.

 

At hallusinasjonene arter seg mareritt-aktig(skygger som sniker seg rundt etc) kommer nok fort av panikk-følelsen en får av å ikke kunne bevege seg eller snakke(dette er bare gjetting fra min side men det virker logisk).

At man føler at noen sitter på en kommer visst av at man puster mye svakere enn vanlig og at musklene føles tunge da de er 'slått av'.

Når man først er i en slik gammel heks-situasjon og klarer å holde frykten vekk kan man lett komme inn i en LD herfra(da man egentlig oppfatter hypnagogi-hallusinasjoner som er en viktig del av WILD-teknikken)

Lenke til kommentar

Huff nå nettopp drømte jeg en drøm som har gjentatt seg mange ganger: Jo i drømmen var jeg helt naken, jeg gikk til skolen naken, til byen og var helt desperat etter å finne noen klær. Det var en pinlig og flau drøm, det rare er at jeg har drømt denne drømmen mange ganger før også, jeg fikk en slags Deja Vu inne i drømmen kan man si.

 

Og når jeg våknet så husket jeg jo at jeg hadde drømt denne mange ganger før.

Flere som har hatt drømmer der dere springer rundt nakene i offentligheten?

Lenke til kommentar

 

Selv prøver jeg å gli inn i den (WILD) når jeg legger meg, men har våknet opp midt på natta og opplevd hypnagogi uten paralysen: Våkna opp av en kvinnestemme som hysjet, hysjingen ble sterkere og sterkere og så våknet jeg for å se en japaner som satt under pulten min og formet et mønster av tre glinsende og glitrende triangler som spant mens han stirret meg i øynene med et ondskapsfylt blikk. Det gikk raskt opp for meg at det var hypnagogi og jeg ristet på hodet og han forsvant mens jeg hørte kvinnestemmen igjen.

 

 

DET er så SKUMMELT når man begynner å se sånne skumle ting! Har opplevd det MANGE ganger, men har lært meg selv til å huske at det bare betyr at jeg sovner snart, uten å egentlig vite noe om Lucid Dreaming eller hypnagogi (vet fortsatt egentlig ingenting om det siste). LD er dødsgøy da. Har sovet 12 timer hver natt i flere uker nå og har hatt det masse, drømte f eks at det brøt ut krig men så tok jeg makten og hersket over verden. Skikkelig sci-fi, hah. Men den der hypnagogien liker jeg ikke!

 

Edit: Kommer forresten da oftest "til meg selv" ved at jeg plutselig tar fart og hiver kroppen rundt, sparker fra med beina og vrir til med hoften og drar overkroppen etter. Ikke så godt da navlepiercingen var ny :ermm:

Endret av Charlotte Q
Lenke til kommentar

DET er så SKUMMELT når man begynner å se sånne skumle ting! Har opplevd det MANGE ganger, men har lært meg selv til å huske at det bare betyr at jeg sovner snart, uten å egentlig vite noe om Lucid Dreaming eller hypnagogi (vet fortsatt egentlig ingenting om det siste). LD er dødsgøy da. Har sovet 12 timer hver natt i flere uker nå og har hatt det masse, drømte f eks at det brøt ut krig men så tok jeg makten og hersket over verden. Skikkelig sci-fi, hah. Men den der hypnagogien liker jeg ikke!

 

Edit: Kommer forresten da oftest "til meg selv" ved at jeg plutselig tar fart og hiver kroppen rundt, sparker fra med beina og vrir til med hoften og drar overkroppen etter. Ikke så godt da navlepiercingen var ny :ermm:

Drømmer er jammen artige greier, er det krig i drømmene så tar jeg aldri makta, jeg bare stikker av og lever i naturen eller reiser wherever life takes me i 80'talls-stil(bil inn i solnedgangen)...

 

Hadde sagt at jeg snart sovna men våkna mitt på natta og stirra han japanern i øya så glemte helt det der!

 

Vrir du deg slik ut av drømmen ufrivillig, eller misforstår jeg?

 

 

 

Er det forøvrig noen her som har prøvd burot, silene capensis, calea zacatechichi, coleus eller ørten andre som drømmeenhancere?

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Klarte en lucid dream sist natt faktisk. Trikset med å ta tre-seksti når du "husker" at du drømmer er bankers. Tror jeg har et stort ønske om å fly, alltid noe av det første jeg gjør når jeg tar over kontrollen.

 

Men har et problem med at jeg mister kontrollen relativt fort selv om jeg er helt klar overt at jeg drømmer. Øvelse gjør mester dog!

Lenke til kommentar

Herlig med en LD-tråd! Jeg drev en god del med det når jeg var yngre, men gjør det ikke aktivt lenger. Selv om jeg en gang i blant får det. Det er en fantastisk følelse å innse når man drømmer. Spesielt når man greier å få ting ordentlig klart, og i øyeblikket så er det like virkelig og realistisk som virkeligheten. I mine lucide drømmer har jeg en tendens til å prøve mest mulig nytt. Bare for å teste hvordan det føles i drømmen. Alt fra å puste under vann, drikke brus, gå gjennom speil og ikke minst fly. Jeg ser noen har snakket om sleep paralyze her. Jeg har opplevd det noen få ganger, men er bare én som jeg husker ordentlig. Første gang jeg opplevde det. Jeg fikk det for meg at noe ala The Ring/Fear-janpansk-skummel-skikkelse kom gjennom vinduet. Prøvde å bevege meg, men hadde ikke sjans. Heldigvis hadde jeg lest en del om sleep paralyze og var helt klar over hva som skjedde. Så greide å slappe helt av uten å bli freaket ut :p

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd å drømme i en drøm? Har opplved det to ganger, ubevist. men så fort jeg kommer i LD så kal jeg prøve å drømme i en drøm, deretter i en drøm igjen. blir litt som inception;p haha bare at man ikke trenger no fancy dritt for å unne drømme.

Lenke til kommentar

Klarte en lucid dream sist natt faktisk. Trikset med å ta tre-seksti når du "husker" at du drømmer er bankers. Tror jeg har et stort ønske om å fly, alltid noe av det første jeg gjør når jeg tar over kontrollen.

 

Men har et problem med at jeg mister kontrollen relativt fort selv om jeg er helt klar overt at jeg drømmer. Øvelse gjør mester dog!

Haha er akkuratt det samme :)

Sier till meg selv att jag drömmer, pröver deretter å fly men mister alltid kontrollen :(

Når man får LD kan man ramse opp hvor man ligger IRL?

Fordi i drömmen når jag prövde så huska jag ikke hvor jeg lå irl :p

Lenke til kommentar

Når jeg har LD så husker jeg allt fra livet jeg har i våken tillstand.

Og ha LD er virkelig gøy!

 

Har hatt endel halveis LD i det siste. Sist drøm så hoppet jeg fra et tak og ned i et basseng, da tenkte jeg at jeg kan jo bare drukne for dette er bare en drøm :p

Så våknet jeg jo da, siden jeg 'druknet'.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Jeg hadde min første LD! :wee:

 

Etter rundt to ukers forsøk. Tok en reality check i drømmen, og jeg ble oppmerksom på at det var en drøm. Sykt kult, i grun.

 

Ja er alltid like digg når man finner ut at man drømmer!

Reality check er en god måte og bli det på, erfaringer der selv.

 

Når jeg har LD så prøver jeg og forandre settingen, plassen eller hva det er men lykkes sjeldent :/

Får dere til det?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Hadde en utrolig merkelig drøm i dag. Plutselig tenker jeg "dette er altfor rart, det må jo være en drøm!", så kom det scary, hurtigspillende musikk. Jeg prøvde å roe meg ned og gå rolig rundt for å fortsette drømmen, men da våknet jeg. Har en følelse at det var litt Inception-inspirasjon inni bildet, men det føltes som jeg fikk muligheten til å bestemme selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...