Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er noen måte å lage en pipelyd fra høytaleren på hovedkort i Visual C# 2005.

Jeg googlet og så at det skulle gå med "System.Runtime.InteropServices.Beep();" men det fungerer ikke, antar at det var med en eldre versjon av C#.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde kansje søkt på det istenfor ja :blush:

Men, det kommer ikke noe lyd! Kan det spille noe rolle at det er en gammel pc med win 98?

(Har testet at høytaleren funker, den piper under oppstart)

Takk for hjelpa btw.

Skrevet

Vet at det finnes Windows instillinger for å skru av pipingen.

Denne skal spille av wav filen som er definert i Windows, men vil vel ikke pipe på samme måte som Console.Beep():

System.Media.SystemSounds.Beep.Play();

Skrevet (endret)

Den lager lyden med de vanlige høytalerene som er koblet til PCen. Jeg er strengt tatt ikke ute etter lyden, men derimot et av/på signal med strøm for å signalisere til en PLS.

Skal se om jeg finner en innstilling i windows som skrur av pipingen, men det blir etter skolen i morra.

Endret av Petter90
Skrevet
Den lager lyden med de vanlige høytalerene som er koblet til PCen. Jeg er strengt tatt ikke ute etter lyden, men derimot et av/på signal med strøm for å signalisere til en PLS.

Skal se om jeg finner en innstilling i windows som skrur av pipingen, men det blir etter skolen i morra.

Dette kan kanskje være interesant til det du driver med:

http://www.phidgets.com/

Skrevet
Jeg er strengt tatt ikke ute etter lyden, men derimot et av/på signal med strøm for å signalisere til en PLS

Hææ?? Og det har du tenkt å bruke den interne høytaleren til? Høres ikke veldig smart ut spør du meg. Dessuten tror jeg ikke sinuskurven som "sendes" til høytaleren er veldig godt egnet til å styre en PLS?

Hvorfor ikke gjøre det enkelt og bruker COM-porten i stedet?

Skrevet (endret)

Er fullt klar over at det kan virke, ja, idiotisk, å bruke høytaleren. Men skal strengt tatt ikke bruke den, bare strømmen som går gjennom, men siden jeg ikke får det til å funke får jeg heller prøve meg på COM-porten. Men jeg har ikke peiling hvordan jeg skal få det til å funke heller, men får vel google og lese til jeg begynner å skjønne noe :roll:

Btw, har lett etter noen som selger sånt, jorn79, men hadde vært fint å få det til uten å kjøpe noe ekstra.

Endret av Petter90
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...