Gå til innhold

Divx på xbox 360?


Glennis`n

Anbefalte innlegg

får opp feilmelding når jeg prøver å kjøre xvid avi filer, divx avi filer funker bra

 

 

Men xvid funker altså ikke?

 

Ehh jo? har noen sagt noe annet?

Jeg skrev at xvid filer ikke støttes i en mkv container.. Noe som er noe helt annet (*.mkv filer er veldig populært for HD materiale, men xboxen støtter ikke dette, så greit å få fram siden veldig mange har spurt om akkurat det samme her på forumet).

 

Arlendius

 

Jeg fikk inntrykk av at xvid ikke fungerte da jeg leste posten til bokfinn :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Info angående den nye Divx codec'en til xbox 360.

 

1. Du MÅ være tilkoblet Live for å få den.

 

2. Bannede xbox'er har ikke mulighet for å spille av Divx med den nye codec'en. :thumbdown:

 

3. Codec'en er låst til Live profilen og xboxen din. Man kan ikke overføre/laste ned codec på ny xbox med samme profil. Har man 2 maskiner må man opprette silver konto og laste ned til boxnr. 2. Når man har codec på maskinen kan alle bruke den. Man trenger ikke være pålogget med profil eller på Live.

 

4. Man kan spille av xvid/divx fra dvd plate, ekstern hd, streame fra pc/mac og xbox minnebrikke(har ikke testet).

 

For mere info og hva slags filer som kan spilles av sjekk:

Divx/Xvix faq op xbox.scene

Videoplayback faq på xbox.com

Lenke til kommentar
Noen som aner hvordan man skal greie og få *.MKV filer til og spilles av på Xbox'en? Har en 8gbyte HD 1080p film som blir for rå for min datamaskin og kan dermed ikke vise den på min Full-HD Tv...

 

Du må gjøre om filene til divx eller xvid avi filer. Om datamaskinen ikke takler å spille av filen så vil det nok ikke nytte å transcode on the fly og streame som enkelte programmer kan gjøre (feks orb). Det er vel enda ingen som har kommet med et godt forslag på et dugende program til å gjøre mkv filer om til noe 360'en takler, om du finner noe kan du jo si ifra!

 

Arlendius

 

Edit: se der, noen har funnet en løsning!

Endret av Arlendius
Lenke til kommentar

Hmmfr!

 

Lastet ned AC3 Filter, programmet sa det.

Prøvde og konvertere. Får bare error opp.

Dette er bare dritt. Skjønner ikke hvorfor disse store piratene er så idioter og lagrer disse filmene i MKV format. Vits? Okei. Skjønner litt vits. Men uansett.

 

Okei. Installerte noe rart som heter Haali Media. Og nå ser det ut til at GOTSent virker.

 

Noen som aner om at det er normalt at filmen underveis ser ut som en lydfil i WAV format? post-123709-1201452933_thumb.jpg

post-123709-1201451990_thumb.jpg

post-123709-1201452001_thumb.jpg

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Noen som aner om at det er normalt at filmen underveis ser ut som en lydfil i WAV format? post-123709-1201452933_thumb.jpg

 

Ja, siden 360 ikke støtter AC3 så må lyden konverteres til AAC. Dette blir gjort ved at lydfilen først blir konvertert til WAV, og deretter fra WAV til AAC. Men når alt er ferdig så vil disse temporære filene være slettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...