Gå til innhold

Jobb til utenlandsk student - forslag?


Anbefalte innlegg

Min 21 år gamle russiske kjæreste har blitt tildelt stipend til å gå på norsk folkehøyskole i et år, men får ikke dekket lommepenger og utgifter til bøker (de betaler dog skolepenger, kost og bolig) Derfor trenger hun en liten ekstrajobb, kanskje jobbe en eller to kvelder i uken, slik at hun kan ha litt penger til diverse aktiviteter og klær mens hun er her.

 

Hun snakker ikke så mye norsk ennå, men skal lære norsk på denne skolen. Siden hun er språkstudent, er hun flytende i engelsk, tysk og russisk, og snakker i tillegg ganske godt italiensk. Hun kommer neppe til å bruke lang tid på å lære seg norsk, siden hun har svært lett for å lære forskjellige språk.

 

Har noen forslag til hva slags jobber som kunne vært aktuelle for noen i hennes situasjon? Har tenkt på noe med turisme eller noe i den duren, siden hun er så flink med språk, men kanskje noen har noen konkrete forslag? Alt mottas med takk :-)

Endret av zenstation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg hadde en spansk venninde boende hos meg ett år. Hun dro til NAV kontoret og sammen valgte de ut en jobb. Den var ikke så veldig spennende for henne, og ofte veldig tung fysisk, men dessverre har man ikke så mye valg når man ikke snakker norsk. Det er jo mulighet som tolk da, siden hun kan russisk og engelsk flytende, men d spørs hvor stort marked det er for det her til lands.

 

Forresten så kan det jo hende at høyskolen har et program for (utenlandske) elever og det å skaffe seg en liten ekstrajobb.

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...