Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Mitsubishi Concept-RA


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Mitsubishi + styling + Diesel = kul bil?

 

Mange delte meninger kommer når en får sett Concept-RA, bilen virker som en hybrid mellom LanEvo X og tidligere Eclipse.

 

Bilen har SLR Mclaren type dører, jet type nese, 21" felger.

 

Motor: 2.2L turbodisel MIVEC på 201 hester og 310 lb-ft. m. torque, og skal greie 40 mpg.

Bilen får all-wheel-drive samme som Eclipse, så en kan jo lure på om dette er arvtageren som skal ta over.

 

 

img_6274.jpg

img_6255.jpg

interior_sideview.jpg

 

Kilde, Press release og flere bilder:

http://www.thetorquereport.com/2008/01/det...shi_concep.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer med panseret? :lol:

 

må huske på at dette er en konseptbil, tror nok ikke den blir slik i tilfelle produksjon. menmen, man vet aldri. synes det så tøft ut jeg. annerledes.

 

synes fronten på denne bilen er en supersportsbil verdig, derfor var det en smuule skuffende å lese at det bare stod en rekkefirer diesel under panseret. V8 bensin hadde kledd bilen mye mer. men en kan jo håpe på at denne DI-D-motoren finner veien til andre mitsubishier i fremtiden! ligner svært mye på BMW og MB sitt konsept, R4 TDI med biturbo og i overkant av 200hk og 400 Nm.

ser også litt ut som en direkte konkurrent til Audi R8!

en ser tydelig slektsskapet til nye Evo X, som ikke er en negativ sak for min del.

 

alt i alt ser det ut som mitsubishi har kommet inn i en svært positiv strøm, tror ikke det er det dummeste å kjøpe aksjer i dette selskapet i årene framover!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eclipse får du i både FF layout og AWD layout.

 

Eclipse AWD linker:

http://www.angelfire.com/md/soundandperfor.../eclipseawd.htm

 

Wikilinky:

Eclipse GSX:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_eclipse

 

Greit og huske at en arvtager av en modell tar ikke det beste fra siste generasjon, man tar det beste fra alle generasjoner, og setter inn i en bil.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Eclipse får du i både FF layout og AWD layout.

Poenget var at det er 10 år siden Eclipse var tilgjengelig med AWD, mens Evo alltid har hatt det, så jeg skjønner ikke hvordan AWD kunne være det som skulle indikere at dette kunne være arvtageren til Eclipse.

 

Om den har AWD er det jo mer nærliggende å tro at dette er hentet fra Evo, siden de faktisk fremdeles utvikler AWD for Evo.

 

Det er i alle fall temmelig sannsynlig at det vil bli gjort store forandringer dersom denne skal være den nye Eclipsen - f.eks. vil panseret garantert endres og de må nok finne plass til flere enn to seter... Og dørene blir nok normale.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Panseret blir nok garantert nedtonet endel, samt dørene blir vel og normale, dette er jo en concept bil, og her skal somregel designeren "Show offe" hva han mener er den perfekte bilen.

 

Jeg tror også at bakenden og take får en litt anen fassong, som Lurifaksen sier, de bør mekke bilen med 4 seter..

Når du ser bildet fra concept bilen, så virker det som om det alleredet er plass til seter bak, kan være de ikke fikk tid til det?

 

 

Jeg regner med at AWD driven blir ett derivat fra LanEvo som du nevner Lurifaxen.

 

Desto mere jeg tenker over det, så tror jeg kanskje at denne modellen blir slått sammen med den nye LanEvo Prototype S, som Mitsubishi har satt sammen i rekord fart for og ta opp konkuransen med Subarus nye Impreza WRX STi

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...