Gå til innhold

Utstilling på UKM


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg og en kompis ska delta på UKM med et bilde. Vi vet ikke hvilket bilde vi skal ta, men vi har planer om å ta et bilde som sier noe, et bilde med mening.

Vi har 2 stk. Nikon D80 men 1 stk. telezoom- og 1 stk. kombi-linse.

Er det noen som har noen forslag?

 

Ps. Bildet ska vises ut neste helg, så vi har knapt med tid :)

 

Takk på forhånd :)

Endret av Fredrik92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn på noe selv?

Blir litt som å delta i UKM med synging, og bruke playback.

Det blir vel strengt tatt mer som å spørre om man syns de burde synge soul eller pop? Bildet må fortsatt gjennomføres og tas.

 

Hva i heite er en "kombi-linse"? Normalzoom?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Føler jeg har litt rett til å syte her. Jeg leverte inn 5 bilder til utstilling i Trondheim, men visste ikke at det var noe "gå vidre" system. Allikevell hadde jeg levert inn et av de beste bildene/spennende bildene (Etter min mening) jeg har tatt i sjangrene Landskap, portrett, makro + 1 eller 2 til. Fikk vite når alt var "over" at det var sånn gå vidra sak. Så sitter jeg hjemme da og egentlig (Slemt å si det) men forventer at det ene bildet mitt, som har blitt så utrolig godt tatt imot uansett hvor faen det har blitt lagt ut :p , har gått videre. Men neida. Kun ett foto gikk videre, og tror du ikke det var tatt av ei lita jente på 13 år? Bildet skal visstnok være tatt av en platespiller på gata. Jeg har ikek sett bildet, men mange av de jeg har snakket med har sagt at flere av mine bilder + mange andre bidrag har vært mye bedre. Jeg skal ned å hente bildene mine snarog håper å få se hva en 13 år gammal jente har klart å få fam som jeg ikke har klart.

 

Sorry om jeg høres drittsekk ut nå, og arrogant og selvgod, men faen da! :p

Håper egentlig at hun fikk medhold fordi hun er 13 år og jeg er 17, for om et bilde av en platespiller tatt av en 13 åring skal være mer spesielt enn det bildet jeg var ganske sikker på, så må det være MEGET spesielt.

 

Sorry for drittsekk faktene, blir bare litt irritert til tider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja. Da jeg var 20 stilte jeg ut med en jevnaldrende kompis og en talentfull jente på 16. Det var ingen tvil om at hennes bilder var kunstnerisk mye bedre enn mine, selv om mine var teknisk bedre enn hennes bilder. Hun hadde rett og slett et godt øye, og jeg lærte en del av å jobbe med henne.

 

At det var hun som til slutt endte opp som profesjonell kunstner er ikke rart. Hun hadde sikkert hatt samme talent som 13-åring, hvis hun hadde hatt kamera da. Jeg har aldri følt skam eller misunnelse over det faktum at hennes kunstbilder var bedre enn mine teknisk mer "høyverdige" bilder, er et faktum som jeg bare måtte applaudere og godta. Det bør du også gjøre, spesielt hvis bildene hennes er i en helt annen genre enn dine.

 

Husk at kultur er mer enn teknisk gode makrobilder, for eksempel. Et uskarpt men kunstnerisk spennende bilde kan gjerne vinne over et lekkert landskapsbilde i en slik konkurranse, og det med god grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ungdommens Kulturmønstring høres mistenkelig ut som noe som har med kunst å gjøre for meg, men jeg kan jo ta feil....

 

Som gammel kulturjournalist så stemmer jeg i med Göbbels om at "når jeg hører ordet kultur griper jeg etter min revolver".

 

 

 

(Det hevdes forøvrig at det ikke var Göbbels som sa det, men det stemmer ikke. Jeg har nemlig en dvd med opptak av talen der han kom med nettopp den uttalelsen).

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...