Gå til innhold

Ny litt dyrere mobiltelefon? TIPS!


Anbefalte innlegg

Her er noe å tenke på om du tenker på å kjøpe deg ny mobil.

 

Skal du ha deg en telefon som ligger rundt 3-5000,- UTEN bindingstid.

Da kan det lønne seg å sjekke om de har den telefonen med binding til en operatør MYE billigere,(kampanjer osv..)

for så å bryte bindinga.

Telenor sitt gebyr for å bryte bindingstid med en gang tror jeg ligger på 1400,-

 

 

 

Så kan det være du må få låst opp operatørlåsen hvis du skal bruke en annen operatør.

 

Sier ikke at dette er tilfelle hos alle dyre telefoner, men det er penger å spare.

 

:)

Hilsen Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bekrefte at dette stemmer, jobber som selger selv, og brytningsgebyrer er noe jeg takler daglig.

 

Alle de store abonnentene har ett brytnigsgebyr på 1500, med unntak av Tele2 pluss som har 2000 kroner. De fleste gebyrene blir redusert med en fjerdedel hvert kvartal ut bindingtiden, og bedrift abonnent har full pris uansett når du bryter avtalen.

 

Generelt sett så er det Netcom Supertalk som har best subsidier i forhold til brytningen, og dette vil lønne seg stort sett uansett hva slags modell du kjøper.

 

Dette er overhodet ikke noe som er semi-ulovlig, umoralsk eller slemt. Handler bare om å se på alternativene som ligger forran deg. Jeg vil påstå at alle operatørene på markedet i dag har nok skittent mel i posene sine til at man bruker de for å få en billig telefon er helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...