Gå til innhold

Macheist, vet du hva det er og var du med?


Anbefalte innlegg

EDIT:

De har endret slik at Snapz pro X allerede er fritt, og Pixelmator tok over $100 000 til veldedig formål-målet, som garantert vil bli oppnådd. Dette burde gjøre pakken enda mer fristende.

 

Vet ikke hvor mange som har hørt om macheist her, men macheist skal (i teorien) hjelpe "indie developers" (selvstendige/små utviklere) til å spre applikasjonene sine ut til massene og på den måten få nye kunder og tjene en del penger. Programmene pakkes i såkalte "bundles", som vil si at ca 10-14 programmer selges sammen i èn pakke. Pakken koster typisk $49, mens dersom man skulle kjøpt èn og èn lisens ville det kostet ca. $400. Fordelen for oss kjøpere ligger selvsagt i prisen, men du får selvsagt med noen programmer du ikke vil ha nytte av. Viktig å merke seg at pakken må kjøpes i sin helhet, så programmer du ikke vil ha vil du allikevel få lisens til, men du trenger selvsagt ikke å installere programmet.

 

Tanken er at x% går til utvikleren, y% til veldedighet og z% går til macheist.(Folkene bak). Det har vært en del kritikk rundt akkurat dette, om at utviklerene blir presset en del på pris osv., men ikke tør si nei fordi macheist genererer såpass mye "buzz" at de bare ikke kan si nei, selv om de bare tjener en brøkdel per lisens i forhold til det de normalt ville ha gjort. (Du kan lese mer om dette her. Skal nevnes at det har vært mye diskusjon både for og mot det som står i posten her om at det kan være misforståelser etc.)

 

Macheist består av to ting, en del "jakter" på forhånd(noen uker i forveien), og selve bundlen etterpå(jakten i år er over). De som var med på jakten(heisten) har fått en del ekstra gratis småprogrammer og rabattkuponger(totalt $10 dersom man var med på alt), men alt bygger i hovedsak opp mot programpakken som er i salg i 14 dager.

 

Man skulle tro at programmene i en slik pakke ofte vil være direkte ræva, men kan nevne at i fjor (da var ikke jeg med så jeg vet bare om dette), så var bl.a. TextMate med; et program en programmerer på mac ikke vil være foruten, og i år har man cssedit, snapz pro x og prisbelønte Pixelmator (ca. photoshop light med grisedigg utseende) + mye annet snadder, alt for prisen av $49. De tre sistenevnte er avhengige av at visse mål blir oppnådd.

  • cssedit krevde at 5000 bundles ble solgt, og det har blitt oppnådd dermed er denne free to go allerede
  • snapz pro x krever $100 000 til veldedighet($10 av hver bundle solgt er veldedighet om jeg husker riktig), her mangler det ca $25 000
  • Pixelmator - uvisst (Får man vite når snapz pro x er åpnet)

I tillegg kommer det noen hemmelige ekstraprogrammer med i pakken i løpet av de to ukene salget pågår, men tror ikke noen kan matche de tre ovenfornevnte.

 

Ok, så hvor finner man herligheten? Jeg legger ved to linker:

  1. https://www.macheist.com/buy/invite/32673 - Bruker du denne linken, blir jeg satt opp som referer og jeg får et program ekstra.
  2. http://www.macheist.com/ - Bruker du denne linken får jeg ingen ting.

Begge linkene vil ta deg til samme side der du kan lese mer om programmene i pakken og eventuelt kjøpe den. Det er selvsagt ikke kjøpeplikt for å gå inn på siden.

 

 

Ellers er jeg interessert i å høre om noen andre har vært med på selve heisten?

 

For de som gikk glipp av jakten kommer det garantert flere jakter senere, ettersom jeg har hørt at macheist går med supert overskudd.

 

NB!

Vil bare bemerke at jeg ikke har noen annen relasjon til macheist enn at jeg var med på leken og har kjøpt pakken, men at dersom man bruker den ene linken, så vil jeg få et ekstra program. Dette er selvsagt en fordel for meg, men ingen taper på dette "tilbudet" jeg har skrevet om i denne tråden, og du kan fritt velge å bruke linken som ikke gir meg noe som helst.

Endret av Peter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne ha brukt deg som referer, men jeg kjøpte denne pakken i går da jeg så den lå på forsiden på Mac1.no

 

Har ikke satt meg helt inn i de forskjellige programmene enda, men må si at CoverSutra imponerer stort!

Fikk testet iStopMotion som jeg hadde aldri brukt. Jeg åpnet programmet og lagte en animasjon, med en Stratos som kryper bort over bordet. Utrolig enkelt!

Pixelmator har jeg allerede fra før av, men det skader ikke med en ekstra lisens ;)

 

Har ikke satt meg inn i de andre programmene enda, men etter å ha testet så langt, er dette virkelig en god "deal"!

Lenke til kommentar
Skulle gjerne ha brukt deg som referer, men jeg kjøpte denne pakken i går da jeg så den lå på forsiden på Mac1.no

 

Har ikke satt meg helt inn i de forskjellige programmene enda, men må si at CoverSutra imponerer stort!

Fikk testet iStopMotion som jeg hadde aldri brukt. Jeg åpnet programmet og lagte en animasjon, med en Stratos som kryper bort over bordet. Utrolig enkelt!

Pixelmator har jeg allerede fra før av, men det skader ikke med en ekstra lisens ;)

 

Har ikke satt meg inn i de andre programmene enda, men etter å ha testet så langt, er dette virkelig en god "deal"!

Enig, CoverSutra ser bra ut, men jeg styrer stort sett itunes fra quicksilver så det hjelper meg ikke så mye at det er grisedeilig. iStopMotion virket morsomt, og kommer antakelig til å øke antall "lego-produksjoner" en god del. Pixelmator var personlig det jeg siktet mest for, men etter å ha prøvd cssedit tror jeg absolutt at jeg kan komme til å designe sider fra bunn der, og heller gjøre småjusteringene i TextMate.

Venter også litt på snapz pro x, for ærlig talt folkens, mac har mye tøft som er kult å vise vennene. Det er ofte jeg har savnet et screen capture program à la fraps for windows på mac.

 

Men var du med på selve heistet?

Endret av Peter
Lenke til kommentar
Men var du med på selve heistet?

 

Hva mener du?

Jakten som var på forhånd etter gratisprogrammer og tilbud.

Macheist består av to ting, en del "jakter" på forhånd(noen uker i forveien), og selve bundlen etterpå(jakten i år er over). De som var med på jakten(heisten) har fått en del ekstra gratis småprogrammer og rabattkuponger(totalt $10 dersom man var med på alt), men alt bygger i hovedsak opp mot programpakken som er i salg i 14 dager.
Lenke til kommentar

Jeg var med på alle heistene (eller, jeg prøvde, og så fant jeg koden i forumet), og har lastet ned alle de gratis programmene.

 

Lurer veldig på å kjøpe, koster tross alt ikke mer enn 39 dollar for meg, siden jeg har vært med på alle. Men det blir nok ikke aktuelt før Pixelmator blir opplåst, da det er det jeg ønsker meg mest.

Lenke til kommentar
Jeg var med på alle heistene (eller, jeg prøvde, og så fant jeg koden i forumet), og har lastet ned alle de gratis programmene.

 

Lurer veldig på å kjøpe, koster tross alt ikke mer enn 39 dollar for meg, siden jeg har vært med på alle. Men det blir nok ikke aktuelt før Pixelmator blir opplåst, da det er det jeg ønsker meg mest.

Pixelmator kommer garantert til å bli låst opp, antakelig i løpet av tirsdag. Nå mangler det bare $13 000 til veldedighet. Må innrømme jeg var bekymret en stund for Pixelmator da Snapz skulle nå det målet pixelmator har, og så skulle det komme et nytt mål for pixelmator, men nå er jo ikke det noen sak lenger. Nå er jeg mest spent på hvilke programmer som kommer i tillegg, fordi bundlen skal være verdt minst $400 såvidt jeg vet, og macheist-gutta har alltid et par programer oppe i ermet. (Første ekstra saken var speed download)

Lenke til kommentar
Jeg misforstod, så hvis du kjøper nå, så får du Pixelmator-lisensen når kravet er blitt oppfylt.

 

Men da kommer jeg nok til å kjøpe. Hadde vært kjekt med Pixelmator og CSSEdit. ^^,

Det stemmer. Og du får eventuelle "skjulte" programmer som kommer i løpet av perioden pakken er i salg. Hvis det ikke hadde vært slik hadde antakelig alle sittet på gjerdet og ingen mål blitt oppnådd.

 

Bruk linken min om du vil dersom du bestemmer deg for å kjøpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...