Gå til innhold

Warrior vs Warlock

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det trådstarters feil at han ikke tok hensyn til noen som ikke forstår normene her? Du drar ikke til India og krever at de skal oppføre seg norsk. Det er flust av diskusjoner rundt low level/levling, særlig i trådene for de forskjellige klassene, men i tråden her passer det bare ikke inn.

Ser du innleggene mine? Jeg har nesten 8000 innlegg her på forumet, har vært her siden 2001 og så begynner du å preike om normer?

Dette er et diskusjons forum, alle er velkommen til å skrive sine meninger. At enkelte klikker har funnet sine egene normer er ikke min feil, men det enkelte samfunnets klikker samsvarer ikke, tydeligvis, med forumets regler. Om du ønsker en slik regel får du ta kontakt med forumstyret eller legge til en tilbakemelding til gamer.no.

Skulle jeg nekte deg å ha dine egene meninger i konsolldelen av forumet hvis du ikke minst eide 5 konsoller? Eller sagt at du ikke vet hva du snakker om på PC spill delen hvis du ikke hadde minst 200 spill?

Selvfølgelig har alle lov å ha sin egen mening. Men til og med jeg, som elsker alter, ser jo det at spillet "begynner" på level 70.

Det er særdeles lite av det som foregår før level 70 som kan overføres til det som skjer etter 70. Spells, abilites, den enkelte klasses skalering med gear og så videre gjør at mye forandrer seg.

Ikke minst det at folk prioriterer gear på en annen måte mens man levler mot 70. Mindre survivability mot mer DPS og crit.

Vel som jeg sa, jeg tar ikke WoW uber seriøst og koser meg gjennom spillet og trodde jeg hadde lov å skrive meninger ut fra mitt standpunkt. Men WoW samfunnet er mer innadsluttet enn CS samfunnet. Og CS samfunnet er faktisk bestående av mennesker som bruker dette som E-Sport. WoW er ikke en E-sport engang, men likevell er det et værre samfunn for en low level å komme inn i enn noe annet samfunn.

Men det er tydelig at det ikke er innpass til hvem som helst her inne.

Men jeg lurer, den uskrevene regelen deres, tilsier at man "ikke" har lov å diskutere noe så lenge man er topp level. Vil det med andre ord si at når neste ekspansjonspakke til WoW kommer ut og level capen blir 80, så er det ingen som har lov å si sine meninger før de har dinget 80? Eller gjelder denne regelen bare "low level noobs" som det nærmest indirekte kommer frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vel som jeg sa, jeg tar ikke WoW uber seriøst og koser meg gjennom spillet og trodde jeg hadde lov å skrive meninger ut fra mitt standpunkt. Men WoW samfunnet er mer innadsluttet enn CS samfunnet. Og CS samfunnet er faktisk bestående av mennesker som bruker dette som E-Sport. WoW er ikke en E-sport engang, men likevell er det et værre samfunn for en low level å komme inn i enn noe annet samfunn.

Men det er tydelig at det ikke er innpass til hvem som helst her inne.

Men jeg lurer, den uskrevene regelen deres, tilsier at man "ikke" har lov å diskutere noe så lenge man er topp level. Vil det med andre ord si at når neste ekspansjonspakke til WoW kommer ut og level capen blir 80, så er det ingen som har lov å si sine meninger før de har dinget 80? Eller gjelder denne regelen bare "low level noobs" som det nærmest indirekte kommer frem?

Jeg støtter deg fullt og helt i det du sier i at du har lov til å uttrykke dine meninger ifra ditt standpunkt. Dog jeg mener ikke at WoW har et mer innsluttet community enn CS (sikkert fordi jeg har inntrykk av at 99,9% av CS-folk består av Duffo).

OnT: Trådstarter nevner absolutt ingenting om gear, level eller skill, så for alt vi vet kunne dette vært en sammenligning av level 1's. Men igjen, slike tråder som dette er gjennomført idioti og bortkastet forumplass - PvP er så ekstremt situasjonsbasert at å si hvilken class som vinner hvor og mot hvem er avhengig av så ekstremt mange faktorer at man aldri kan si sikkert hvilken class som vinner. Fighten er blant annet avnhenig av faktorer som:

• Critts
  • Resists
  • Dodges
  • Resillience
  • Specc
  • Gear
  • Skill

Men som mange har gjort, vi kan forutse ditt og datt, men det blir bare for dumt. Ring trolltove og spørr det samme spørsmålet - Kanskje du faktisk får et svar.

Skrevet

Med innsluttet mener jeg at i CS kan man selv etter bare 1 times spilling komme med sine meninger, det kommer ikke noe minstekrav om 200000000 timer spilt før du får "lov" å komme med dine meninger.

Dette forumets WoW samfunn har nærmest, i følge enkelte, bestemt at alle under level 70 har ingen rettighet til å svare. Derfor klassifiserer jeg det som et mer innsluttet samfunn enn CS.

Skrevet

Tanken er vel ikke at man må ha en level 70 for å uttale seg, men at tilnærmet alle som leser på forumet oppfatter emnetittel + førstepost dithen at dette handler om level 70. Du er selvsagt berettiget din mening om hvordan dette ville utspille seg, men du må også godta at det skjer en del med spilldynamikken på veien til 70 som gjør at de antagelsene man gjør basert på erfaring fra level 15 ikke lenger er valide. Grunnen til at folk forstår det som en level 70 diskusjon er vel at topicen blir for bred og med for mye variasjoner dersom man skal diskutere lock vs warrior på enhver level og med enhver type gear. Det blir en naturlig forutsetning som man gjør for å begrense topicen til noe det er mulig å diskutere.

Skrevet

Men som da sagt tidligere må dette komme frem i førsteposten ettersom ikke alle skjønner tankegangen til de som henger fast på denne delen av forumet.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

Warlock er destruction å tror han kan feare warrior men han er immune og warlock blir eid.

Skrevet
Du er selvsagt berettiget din mening om hvordan dette ville utspille seg, men du må også godta at det skjer en del med spilldynamikken på veien til 70 som gjør at de antagelsene man gjør basert på erfaring fra level 15 ikke lenger er valide.

Men nå skrev faktisk Bear også at han baserte seg på erfaringer fra lavere level i svaret sitt, så da ser jeg ikke helt problemet. I tillegg kom han jo også til samme konklusjon som de fleste andre i tråden, så hvilket erfaringsnivå man har var tydeligvis ikke så viktig heller.

Skrevet

hrelloo

back in da days når jeg var en t1 warlock eide jeg samtlige warriors. seduce, curse of shadow, nuke, fear, win. Har jeg ikke peiling? oh noes

Skrevet

Sier bare at jeg støtter bear. Mange vil kanskje si at jeg motsier meg selv, hvis jeg støtter han. Men som sagt tidligere mente jeg no offence med det første inlegget.

Skrevet
Men Bear^

Du kan ikke uttale deg om PvP når du ikke er ferdig med introen til spillet ( 1-70 ) engang.

Det kan han vel, ingen har nektet han det. Men han kan kanskje ikke like mye som en som har spilt på level 70 i mange mnd.

Skrevet (endret)
Men Bear^

Du kan ikke uttale deg om PvP når du ikke er ferdig med introen til spillet ( 1-70 ) engang.

Ikke? La meg se nå, Warsong Gulch, level cap 10-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, 60-69, 70.

Arati Basin (tror jeg den het) har og samme type level span bare at den starter på 20-29.

Er ikke battlegrounds PvP kanskje?

PvP i WoW er klart og tydelig bygget opp for ALLE levler og ALLE spillere så det våset kan du ta med deg på finmarksvidda, langt unna folk.

Endret av Bear^
Skrevet (endret)

Ærlig talt, det er ikke meningen å ekskludere noen som dere sier. Men om dere på død og liv må lage en kjempesak om at "vi i lav lv vil si vår mening, selv om den ikke hører hjemme i alle diskusjoner" Nå har det kommet ganske tydelig frem at det var lv 70 pvp det er snakk om, så ro ned litt i svingene. Virker som folk har begått et lovbrudd her ..

Nei Ajaco det er ikke hvor lenge man har spilt som avgjør, men om du har spilt det vi snakker om. I lavere levler som sagt tidligere er det mange ubalanser mellom klassene som jevner seg ut i max lv, det er også da talents og gear begynner å spesialiseres. Man har også alle spells og abilities. Det er også i lv70 den virkelige pvpen begynner begynner for mange, ja mange har twinks og pvper mens de levler, allikevel er del fra lv 70 honor points,pvp gear, arena osv virkelig setter i gang ..

Så de aller aller fleste forstår at det er lv 70 pvp det er snakk om når man spør et slikt spørsmål. Du som er så aktiv Bear må ha forståt det utifra at bortimot alle andre slike tråder også er det, selv om man skal få lov til å si sin mening er det ikke alltid den er like gjeldene for situasjonen.

Endret av Christeven
Skrevet

Nei Chris, det her handler faktisk om at man på et diskusjonsforum hvor alle har tilgang (utenom de som er banna da) har alle og lov til å si sin mening uten at man skal bli "ekskludert" grunnet "lav level".

Det kom heller ikke noe frem av førsteposten hva som var den opprinnelige meningen med tråden og ettersom jeg tydeligvis har gått glipp av en klikk på WoW forumet har jeg heller ikke fått med meg reglemanget.

Men hva sier du, skal man ikke sette slike klikker over hele forumet?

Kultur, bøker: Du har kun lov å poste når du har lest Ringenes Herre, Jo Nesbøs fulltallige om Harry Hole, Unni Lindels fullendte om Cato Isaksen samt 2 valgfrie bøker.

Kultur, film: Du har kun lov å poste når du kan nevne alle filmene til Stanley Kubrick samt nevne minst 2 Bond filmer med Sean Connery.

Spill: Har du under 200 PC spill har du ikke lov å delta i diskusjonene.

Konsoll: Minimum 3 konsoller for å delta minimalt, full deltagelse gies bare til de som har alle konsollene

Ser du hvor innmari teit "level cap" normen her på WoW forumet er?

Skrevet (endret)
Nei Ajaco det er ikke hvor lenge man har spilt som avgjør, men om du har spilt det vi snakker om.

Hva mener du?

Uansett, hva har vel Honor point og arena med 1v1 duel, Warrior vs. Warlock?

Jeg står fortsatt ved det jeg sa, at SLSL locks dreper warriors, men warrior dreper affli. Destruction skal jeg ikke uttale meg om.

EDIT: Enig med bear igjen jeg.

Endret av Ajac0
Skrevet
Nei Chris, det her handler faktisk om at man på et diskusjonsforum hvor alle har tilgang (utenom de som er banna da) har alle og lov til å si sin mening uten at man skal bli "ekskludert" grunnet "lav level".

Det kom heller ikke noe frem av førsteposten hva som var den opprinnelige meningen med tråden og ettersom jeg tydeligvis har gått glipp av en klikk på WoW forumet har jeg heller ikke fått med meg reglemanget.

..................

at folk stal ta alt så ### personlig er helt utrolig, greit Bear post i vei om de gangene du sloss i lv 18.. Gå inn i raid trådene å snakk om den gangen du raidet hogger ved goldshire. relevant er det ikke, men hvem bryr seg? man har jo rett til sin mening så post i vei .

Skrevet

..................

at folk stal ta alt så ### personlig er helt utrolig, greit Bear post i vei om de gangene du sloss i lv 18.. Gå inn i raid trådene å snakk om den gangen du raidet hogger ved goldshire. relevant er det ikke, men hvem bryr seg? man har jo rett til sin mening så post i vei .

Hvis det er en som spør om at du skal dele dine raid erfaringer, og du faktisk har raidet hogger, ja hvorfor ikke?

Men hvis det er en som spør om at du skal dele dine MC erfaringer, da skal du ikke poste noe om hogger.

Skrevet

Kultur, bøker: Du har kun lov å poste når du har lest Ringenes Herre, Jo Nesbøs fulltallige om Harry Hole, Unni Lindels fullendte om Cato Isaksen samt 2 valgfrie bøker.

Kultur, film: Du har kun lov å poste når du kan nevne alle filmene til Stanley Kubrick samt nevne minst 2 Bond filmer med Sean Connery.

Spill: Har du under 200 PC spill har du ikke lov å delta i diskusjonene.

Konsoll: Minimum 3 konsoller for å delta minimalt, full deltagelse gies bare til de som har alle konsollene

Ser du hvor innmari teit "level cap" normen her på WoW forumet er?

Disse klikkene vil du ha på de fleste forumene, det er jeg temmelig sikker på, i alle fall når det blir så spesifisert som å dekke et enkelt spill. At enkelte var litt skarpe i kommentarene etter innlegget ditt kan så være, men faktum er fortsatt at tråden var tiltenkt highlevel PvP, da alt annet ville vært spesifisert. For å trekke filmanalogien din videre ville du ikke sammenliknet 2 filmer i en filmdiskusjon basert på de første 5 minuttene. Det står nok heller ikke i tråd-tittelen, men det er en naturlig forutsetning. Dersom noen lurer på hva folk syns om introen til Tatt av Vinden vs introen til Ailen vs predator, så spør de spesifikkt om introen. WoW er det samme. Har man spørsmål om gear, talents, pvp pre level 70, så spesifiserer man det. Med et fåtalls unntak tror jeg de fleste på WoW-biten av forumet forstod dette. Når man ikke leser "fast" på et forum må man godta at det er noen uskrevne normer. At du kunne blitt gjort oppmerksom på dette i en litt hyggeligere tone, skal jeg være enig i.

Skrevet

ja når man får slengt "assa seriøst assa level 70 assa påkrevd assa det burde du vite assa" i trynet når du poster i en tråd som ikke legger det til rette i første posten så blir jeg litt småirritert, spesielt med tanke på at jeg har aldri i mine år på forumet her vært vant med en slik banal oppførsel.

Jeg poster og hva som er relevant for posten og hva trådstarter legger opp til i førsteposten. Det er relevant utetter de kriteriene trådstarter har lagt opp til, og om du synes at det er utenfor sin plass å rapporter innlegget mitt samt sende PM til trådstarter om forslag til endring av førstepost for å informere mer om hva du mener førsteposten burde inneholde.

Forøvrig er dette det første WoW forumet jeg har postet min lille erfaring og fått en så slett oppførsel tilbake. Jeg har faktisk postet den samme hendelsen i en tråd på det internasjonale WoW forumet og fikk ingen ting av noe som er tilnærmet dette tilbake. Trådens mening var identisk med denne tråden, og 90% av de som svarte hadde minst 3 level 70 chars. Tydeligvis tok de det ikke som en fornærmelse når en liten level 15 kom inn og fortalte sin mening, kanskje fordi de vet at det er ekte mennesker som sitter bak den karakteren.

Skrevet (endret)

Jeg ser poenget ditt Bear^, men likevel så går det ikke an å si at boka er god, dårlig, spennende eller overpowered uten å ha lest hele. :)

Du har jo selvfølgelig lov til å si din mening, men det er ikke no' kult å være kverulant. :)

Endret av Knofle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...