kizzykazz Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Heisann! Har prøvd Ubuntu og Fedora ei tid no, som er svært gode distroar. Men no er eg lei av å makke med Linux, og vil ha det vekk, alt i hop. Har Xp på ein partisjon og ein partisjon med Fedora akkurat no. Kva skal eg gjere for å fjerne Grub (det som kjem i oppstarten, så eg kan velge OS) og Linux? Vil helst sleppe å måtte reinstallere Xp og greier og greier. Ein slik tråd burde også bli sticky, "korleis fjerne Linux".. På forhånd takk! Endret 12. januar 2008 av kazzkizz
hockey500 Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 Dette er kategoriens desidert mest spurte spørsmål, kan du være så snill å søke før du spør? for å gi deg noen stikkord: xp, mbr, restore.
kizzykazz Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Skrevet 12. januar 2008 Har søkt, men fann ingen god framgangsmåte. Mange som har fått problemer med Xp og må bruke cd for å komme seg inn på Xp kvar gong. Men ja, kan prøve med å forandre Linuxpartisjonen til NTFS i partition magic, så formatere, men kva gjer eg dersom Xp då ikkje fungerar, og ikkje finn harddisken? Inn med xp-cd, console, fixmbr?
hockey500 Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 (endret) bruk en livecd og bruk gparted, slett partisjonen. boot opp fra xp-cd og kjør fixmbr. voila! EDIT. og hvis xp plutselig ikke finner en harddisk etter at du har slettet linux kan du stole på at det er partition magic som har fucket det til. Endret 12. januar 2008 av hockey500
kizzykazz Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Skrevet 12. januar 2008 Okey, da lastar eg ned Ubuntu live cd, startar den, kjører gparted, slettar linux partisjonen, bootar fra xp-cd og kjører fixmbr.
Dy§no Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 Du finner en guide her. Du trenger ikke å laste ned Ubuntu cden - du kan bare slette linux i xp etter å ha fikset mbr.
kizzykazz Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Skrevet 12. januar 2008 Ah, tungvindt, så lasta ned gparted istedenfor heile Ubuntu, sletta Linux partisjonen, fiksa mbr fila og linux er vekk. Takk for hjelpa! Men no har eg 20 ledige gigabytes som eg gjerne skulle hatt på C: stasjonen. Korleis er framgangsmåten då? Expand C: i partition magic eller hur?
hockey500 Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 Var det et retorisk spørsmål? uansett, svaret er ja.
kizzykazz Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hmm, fant ikkje noko expand-knapp. Legg ved eit bilde så du kan sjå korleis det ser ut... EDIT: Var jo enkelt! Valgte redistribute free space, så no er C: på 40 giga Vel og merke tok det over ein time å flytte 20 gigabyte Takk for hjelp! Endret 12. januar 2008 av kazzkizz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå