Azkiboy Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Hei alle sammen:) har tenkt til å kjøpe digitalt speilrefleks kamera,har et konica minolta dimage z5 som jeg har vært veldig fornøyd med hittil,men har lyst til å gå over til noe litt heftigere og bedre....så jeg lurte på om noen her har et forslag hvilket kamera jeg skal kjøpe.... har rund 7000-8000 kroner jeg kan svi av på ett kamera:) TUSEN TAKK FOR HJELPEN:)
turnipkongen Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Gå i ei fotobutikk og kjenn korleis dei ulike kamerane følest i handa. (kor ofte må dette seiast? )
kimare Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Dersom det er en Lefdal butikk i nærheten kan du muligens klare å få Pentax K100D til 2999,- da kan du bruke resten på objektiver. Har du god tid vil antakeligvis Sony, Canon og Pentax lansere "billig" modeller i løpet av PMA, som er i slutten av januar.
Autoxave Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 For 7-8 k har du flere utmerkede valg: Nikon D80, Samsung GX10, Pentax K10, Olympus E510 og legger du 1,2k ekstra får du råd til Canon 40D. Billeddkvaliteten skiller ikke mye mellom de ulike kameraene, kanskje med unntak av Canon 40D. Det som skiller mest er ergonomi og objektivpark. Ergonomien kan du teste ut selv og se hva som passer best for dine hender. Hvem som har best objektivpark er det sikkert delte meninger om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå