brusher11 Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Har en bærbar pc jeg bruker gjennom jobben. Arbeidsgiver eier pcen og jeg har ingen installasjonsrettigheter (eller administratorrettigheter) på den i det hele tatt. Derfor lurer jeg på å kjøpe denne disken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336854 Jeg lurer på følgende: Vil jeg kunne installere spill og programmer på denne disken som jeg kan kjøre på min "begrensede" jobb-pc? Eller vil mine ikke-eksisterende administratorrettigheter sette en effektiv stopper for hele tanken? Håper dere skjønner hva jeg mener! Takk for svar!
ventle Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Du kan vanligvis ikke installere noe som helst uten adminrettigheter, det gjør ingen forskjell hvor du lagrer filene (installasjonsprogrammet må ha rettigheter til å skrive til registeret). Det finnes en del programmer og noen spill som kan kjøres uten installasjon, dvs bare ved å kopiere inn filene på disken, disse bør du kunne kjøre (men det kan godt være det er lagt inn en sperre for å kjøre programfiler som ikke ligger på den interne disken, dette er fullt mulig).
brusher11 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Skrevet 12. januar 2008 Takk for svar. Finnes det noe program som ikke krever installasjon om som gjør at pcen tror at de nødvendige filene ligger i registeret uten at de gjør det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå