Gå til innhold

IPEA blir til One Call


Anbefalte innlegg

se på netcom sitt smart talk abb. se på telenor sitt fri het eller fri venner eller eventuelt Frifix. dette er alle sammen BILLIGE abb. for guds skyld ikke la dere lure av gratis ringeminutter og billige telefoner, ler like mye hvær gang en kammerat kjøper seg telefon med for eksempel fri 120... og ender opp med telefon regninger 3x høyere en nødvendig. og ja jeg VET hva jeg snakker om det er tross alt jobben min.

Hva sier det da deg at både broren og faren min ikke har betalt mer enn 20 kroner for sine to OneCall-abonnement tilsammen i hele høst (fra august til desember)? 20 kroner for en høst, det er ganske billig (og det var ekstra juleringing som utgjorde kronene). For folk som har kontroll og sjekker de forskjellige abonnementene opp mot hverandre er det enorme summer å spare.

 

Om det så viser seg at OneCall ikke klarer å holde prisene/går konkurs så er det jo bare å bytte operatør. Jeg ser ikke noe poeng i å gi masse penger direkte til de store når man kan gi litt til de små ;)

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bare One Call tilbydt forsikring på mobiltelefoner via abb'ene sine så hadde jeg byttet over fra Chess (Touch).

 

Det er en stor fordel for meg at jeg ikke trenger å være redd for å BRUKE mobiltelefonene mine. De er stort sett ganske dyre (N95 8GB akkurat nå) så det er en "billig" forsikring (30kr/mnd hos Chess). Er ofte i skibakkene, snowboard, sykler, osv... filmer/tar mye bilder med telefon og har telefonen alltid med meg. Faller av og til, og om skjermen på tlf'en skulle knuses så er det kjekt å vite at man har forsikring via abb'et uten astronomiske egenandeler.

Lenke til kommentar
Hva sier det da deg at både broren og faren min ikke har betalt mer enn 20 kroner for sine to OneCall-abonnement tilsammen i hele høst (fra august til desember)? 20 kroner for en høst, det er ganske billig (og det var ekstra juleringing som utgjorde kronene). For folk som har kontroll og sjekker de forskjellige abonnementene opp mot hverandre er det enorme summer å spare.

 

Om det så viser seg at OneCall ikke klarer å holde prisene/går konkurs så er det jo bare å bytte operatør. Jeg ser ikke noe poeng i å gi masse penger direkte til de store når man kan gi litt til de små ;)

Jeg har ikke betalt én krone siden jeg byttet til OneCall i sommer. :) Jeg er iallfall glad for at dette oppkjøpet ikke medfører endring i OneCall sine priser. Krysser fingrene for at de forblir de samme også i fremtiden. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg er/var Ipea-kunde og må si meg litt skuffet. Byttet til Ipea i starten av juli, og har kun fått 1 faktura, som gjaldt 2 måneder. Jeg har selvfølgelig sendt mye mer enn 90 sms i måneden, så et større selskap med bedre faktureringsrutiner vil gjøre at regninga går opp :(. Jeg kan vel ikke klage, jeg har jo sluppet veldig billig unna til nå (58 kr).

Lenke til kommentar
Hadde bare One Call tilbydt forsikring på mobiltelefoner via abb'ene sine så hadde jeg byttet over fra Chess (Touch).

 

Det er en stor fordel for meg at jeg ikke trenger å være redd for å BRUKE mobiltelefonene mine. De er stort sett ganske dyre (N95 8GB akkurat nå) så det er en "billig" forsikring (30kr/mnd hos Chess). Er ofte i skibakkene, snowboard, sykler, osv... filmer/tar mye bilder med telefon og har telefonen alltid med meg. Faller av og til, og om skjermen på tlf'en skulle knuses så er det kjekt å vite at man har forsikring via abb'et uten astronomiske egenandeler.

 

 

For deg er forsikring meget aktuelt ja. Men det er vel slik at jo mindre selskapene er, kombinert med meget lave priser, jo mindre tjenester/tilleggstjenester tilbyr de. Det er derfor de er så billige. Derfor kan man nesten ikke regne med at One Call tilbyr forsikring. Nå blir de større, i og med oppkjøpet av Ipea, så kanskje forsikring kommer med blant tjenestene.

 

Eventuelt kan du sjekke andre mobilselskap med billige priser, og se om de tilbyr forsikring.

 

Muligens finnes det egne mobilforsikringer man kan tegne uavhengig av mobilselskapene.

 

Uansett må man sjekke hva forsikringen dekker, samt egenandel.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Har både et OneCall og et IPEA ab. nå (med gratis ringeminutter). Og de tilater deg bare ha 1 slikt ab.

Så hva skjer når de blir slått sammen? Mister jeg da IPEA abonnomentet mitt tro?

 

Er i samme situasjon, sendte mail til IPEA og fikk til svar at jeg ikke ville miste noe av abonnementene.

 

-snubbel

Fint å få klarhet i dette. Er nemlig i denne situasjonen, jeg også. Jeg har vel vært litt heldig med tanke på at jeg inntil nylig bare hadde One Call-abonnement. Bestile et Ipea-abonemment for ikke så veldig lenge siden, og mottok simkortet for en ukes tid siden :)

 

Nå går jeg og håper på at de tilbyr å doble gratis ringeminutter & sms på ett av mine abonnementer, mot at jeg sier opp det andre, men det vil nok aldri skje :) Hadde vært praktisk, da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...