Gå til innhold

C#: Programmet henger ved stor "jobb". Er threading noe for meg?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sikker nok et "idiotspørsmål" fra en nybegynner... men men, la gå :)

 

Jeg har laget ett program som sjekker versjoner på en del filer på mange forskjellige servere.

 

Dette fungerer for såvidt som jeg vil at det skal, men for å få det ENDA bedre, bil jeg at programmet skal svare og ikke henge seg helt opp når denne jobben kjøres. Dvs. at hvis jeg klikker inne i applikasjonen eller flytter vinduet kommer det "(svarer ikke) i tittellinjen på programmet.

 

Har også en progressbar som skal vise hvor langt den har kommet i jobben. Denne fungerer såfremt jeg ikke fjerner fokus fra applikasjonen. Om jeg bytter til ett annet program og tilbake igjen henger bare progressbaren p åsamme sted helt til den er ferdig, så blir GUI'et plutselig oppdatert og da er den ferdig.

 

Har også lyst til at serveren den jobber med til enhver tid skal stå i statuslinjen på programmet. Problemet er at dette ikke vises i det hele tatt når programmet henger seg opp på denne måten. :(

 

 

Jeg forsøkte å se på threading men når jeg la hele jobben inn i en ny tråd fungerte det ikke like bra pga at den fikk ikke tilgang til f.eks listboxen og en label som skal endres av jobben.

 

Hvordan bør jeg gjøre dette? Håper dere forstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...