Gå til innhold

XP2200+ varmeproblem (møkkakjøler)


flaxlodd

Anbefalte innlegg

heh, dette er ikke akkurat noe stort problem, men prossessoren kjører på 1826 og ikke 1800mhz, hvorfor den gjør det skjønner jeg ikke, siden jeg har fsb på 133 og multiplyer på auto. jeg kan ikke velge 13.5 som er den riktige heller.. bare 13 og 14 er valg i bios..jeg har prøvd å velge 13 men da starter ikke maskinen.. grunnen til at jeg ikke vil kjøre den høyere enn default er pga en dårlig kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp ny vifte da, kjører zalman sin 6000cu den med vifteformen... på en 1900+ palomino, og ligger på 53 grader surfing i 20graders temperatur i et chieftec fultower med 3kabb vifter. Synes det fungerer ypperlig når cpuvifte er på laveste hastighet, tror den koster 300kroner og det er jo greit...

 

Ellers åpne døren og se om tempen under load synker veldig, da er det på tide med noen kabinettvifter (såkalte kabbiser :D )

Lenke til kommentar
Kjøp ny vifte da, kjører zalman sin 6000cu den med vifteformen... på en 1900+ palomino, og ligger på 53 grader surfing i 20graders temperatur i et chieftec fultower med 3kabb vifter. Synes det fungerer ypperlig når cpuvifte er på laveste hastighet, tror den koster 300kroner og det er jo greit...

 

Ellers åpne døren og se om tempen under load synker veldig, da er det på tide med noen kabinettvifter (såkalte kabbiser :D )

Hihi, har 4 fine med farger i :) HK tempen er bare rundt 30

Lenke til kommentar

hmmm jo den tempen var temmelig høy. Vil ikke synke merbart om du clocker den ned bittelitt. Men slå dette. min CPU ligger på 60-70C under full load, venter på min swiftech...Kongen av alle på microplex. måtte ut med 700+porto for den ... man da skal den fan meg kjøle som en djevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Virker som CPU'n din er defekt da siden den ikke vil fungere vanlig og det kan være hovedkortet også. Prøv og bytt med en kompis og se om det hjelper da. Først CPU og så hovedkortet etc etc

Lenke til kommentar
50-55 idle og over 60 når jeg gamer.. og det er da den kræsjer..

Det er mullig at problemene dine skyldes temperaturen. Egentlig tror jeg ikke 65 grader burde være noe problem, men hvem vet?

 

Er den mer stabil med sidedøra oppe? Har du brukt kjølepasta? Kjølepasta må du ha. Ny kjøler er valgfritt. Goop-guiden er et must! Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...